کمیسیون تخصصی برای شناسایی آسیب‌های حوزه قرآن تشکیل شود
کد خبر: 2788168
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
مسئول دارالقرآن بسیج خرم‌آباد:

کمیسیون تخصصی برای شناسایی آسیب‌های حوزه قرآن تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شاهرخی بر لزوم تشکیل یک کمیسیون تخصصی برای احصای نیازها، نقاط قوت، ضعف و آسیب‌های حوزه قرآن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اسدالله شاهرخی، مسئول دارالقرآن بسیج خرم‌آباد، عصر جمعه، دهم بهمن‌ماه جاری، در دومین جلسه شورای قرآنی شهرستان خرم‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: ما لازم داریم که یک کمیسیون تخصصی برای احصا نیازها، نقاط قوت، ضعف و آسیب‌های حوزه قرآن تشکیل شود.

وی با اشاره به این‌که در بسیاری از جلسات حاضران می‌گویند با توجه به منویات مقام معظم رهبری اما به آن عمل نمی‌کنند، تأکید کرد: این درحالی است که قبل از انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری احیاگر جلسات قرآنی بودند و من امروز به ایشان به‎عنوان کسی‌که به‌صورت تخصصی در بحث قرآن کارکرده‌اند، نگاه می‌کنم.

شاهرخی با بیان اینکه سادات فاطمی در صفحه 17 کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» به احیاگری‌های قرآنی مقام معظم رهبری در آن دوره اشاره می‌کند، تصریح کرد: ما یک حرف و سخن از مقام معظم رهبری را گرفته و بقیه را در نظر نمی‌گیریم، این درحالی است ایشان می‌فرماید «اول روخوانی و روان‌خوانی را توجه دهید یعنی همه مردم توانایی روخوانی داشته باشند بعد ترجمه و درک مفاهیم سپس به‌دنبال حفظ قرآن کریم برویم».

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که در سال 93 از هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها، پزشکان و مدیران آزمون قرآنی گرفتیم که تنها 2 درصد از شرکت‌کنندگان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن تسلط داشتند، افزود: این درحالی است که اگر به‌دنبال حفظ قرآن در این جمع برویم تنها 2 درصد از آن‌ها می‌توانند موفق باشند.

وی با اشاره به این‌که در مدت 36 سالی که از پیروزی انقلاب گذشته است، هر دولت که به روی کار آمده است نقاط قوت و ضعف داشته است، تصریح کرد: به‌عنوان مثال ما برای کشورهای افغانستان و پاکستان مدرسه ساخته و آن‌ها را تجهیز کردیم اما نرم‌افزار و کتاب‌های درسی از آمریکا آمد و آن‌ها به‌راحتی کتاب‌های مد نظر خود را در مدارسی که ما ساخته‌ایم تدریس کردند.

شاهرخی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید «موسیقی و مانند آن علومی دقیق هستند اما عرفان بالله نمی‌آورند»، تأکید کرد: شأن قرآن با موسیقی هماهنگ نیست این درحالی است که در مؤسسات قرآنی کتاب‌هایی تدریس می‌شود که در آن موسیقی وجود دارد و این آسیب را ما خودمان با دست خودمان به قرآن وارد کرده‌ایم.

مسئول دارالقرآن بسیج خرم‌آباد با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری می‌فرماید: محافل قرآنی، آموزش قرآن و مسابقات قرآنی باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: یکی از وظایف شورای عالی قرآن نظارت بر حوزه عمومی قرآن است.

وی در پایان ادامه داد: حجت‌الاسلام قرائتی کتابی با عنوان «300 نکته مدیریت قرآنی» دارد که انتظار می‌رود این شورا بودجه کنار بگذارد که برای هر مدیر در سطح شهرستان یک کتاب تهیه شود.

captcha