لزوم تشکیل شبکه‌های اطلاع‌رسانی شیعه و سنی/ مسلمانان با «شیعه لندنی» و «اهل تسنن آمریکایی» آشنا شوند
کد خبر: 2768894
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
آیت‌‌الله شاهرخی تأکید کرد:

لزوم تشکیل شبکه‌های اطلاع‌رسانی شیعه و سنی/ مسلمانان با «شیعه لندنی» و «اهل تسنن آمریکایی» آشنا شوند

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم آشنایی مسلمانان با «شیعه لندنی» و «اهل تسنن آمریکایی» گفت: تشکیل شبکه‌های اطلاع‌رسانی شیعه و سنی واقعی به زبان‌های عربی و فارسی به‌منظور تقریب این دو مذهب و کاهش تفرقه بین آنان یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیدمحمد‌نقی شاهرخی‌، عضو مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه، ششم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد و گفت: دولت‌های استکباری سعی دارند چهره‌ای خشن و تروریست از مسلمانان نشان دهند که فقط به‌دنبال قتل‌عام ملل غربی هستند، به‌همین دلیل با اشاره به تکفیری‌ها و نسبت دادن آن‌ها به مسلمانان سعی در تخریب چهره اسلام دارند.

وی به ضرورت آشنایی مسلمانان با «شیعه لندنی» و «اهل تسنن آمریکایی» تأکید کرد و ادامه داد: بسیار مهم است که به‌ویژه نسل جوان با ایدئولوژی و هدف این فرق آشنا شوند، چرا‌که اینان، نخست با تحریف اسلام در تلاش هستند که فرهنگی جدید و بی‌قید و بند ابداع کنند که این دامی برای جوانان است.

آیت‌الله شاهرخی با بیان این‌که ترویج شیعه از غرب به منزله مقابله با اسلام ناب محمدی است، اضافه کرد: در زمان اوج درگیری و جنگ‌های طاقت‌فرسای مسلمانان با دشمن اسرائیلی و داعشی‌ها، این طیف با چهره روشن‌ فکری دم از بی‌تفاوتی به این مصائب می‌زنند و در عوض، تمرکز خود و مریدانش را به قمه‌زنی و فحاشی می‌گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد فعالیت «شیعه لندنی» و «اهل تسنن آمریکایی» اظهار کرد: شیعه لندنی یعنی تحریف تشیع به‌نحوی که با استکبار مخالفت نکند و روحیه مقاومت در برابر استعمار را بزداید، این فرقه‌ها با هدف نهایی سرکوب جنبش‌های اسلامی هدایت می‌شوند. آنان معتقدند که تشیع ما یک فرهنگ منسوخ و متحجرانه است و در تلاش برای معرفی صورتی جدید از آن هستند.

آیت‌الله شاهرخی این دو طیف را خطری جدی برای اسلام دانست و بیان کرد: آن‌ها از این طریق به تفرقه بین شیعه و سنی دامن می‌زنند و سعی در دور کردن اعتقادات و ارزش‌های اساسی شیعه و سنی را دارند.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر شناسایی و خطرات این دو طیف تأکید دارند، اظهار کرد: باید همواره توجه داشت عقیده و مذهبی که از دل استکبار تبلیغ شود، به‌طور قطع خیرخواه اسلام نبوده و باطل است.

آیت‌الله شاهرخی با اشاره به راهکار مقابله با این دو طیف، گفت: نخستین راهکار عملی برای مقابله با این طیف، اطلاع‌رسانی و روشن‌سازی مقاصد آنان و بررسی علمی فرهنگ غلط آنان و آگاه‌سازی مردم از وجود و اهداف آنان است.

وی گفت: دومین راهکار نیز تشکیل شبکه‌های اطلاع‌رسانی شیعه و سنی واقعی به زبان‌های عربی و فارسی به منظور تقریب این دو مذهب و کاهش تفرقه بین آنان است.

captcha