برگزاری نشست تخصصی «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث» در خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 2676586
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
۲۰ دی‌ماه؛

برگزاری نشست تخصصی «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث» در خبرگزاری ایکنا

گروه اندیشه: نشست تخصصی «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث» با هدف بررسی نگرش حداکثری به موضوعاتی نظیر «نصب الهی» و «کرامات» ۲۰ دی‌ماه در خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست تخصصی با عنوان «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث»، با حضور کارشناسان و پژوهشگران این حوزه روز شنبه 20 دی‌ماه در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، دکتر محمدکاظم رحمتی، استادیار بنیاد دائره المعارف و دکتر محمدهادی گرامی، پژوهشگر حوزه تاریخ اندیشه از سخنرانان این نشست تخصصی هستند.
همچنین دکتر رضا قربانی، حدیث‌پژوه و مدرس دانشگاه نیز از سخنرانان این نشست است که رساله دوره دکتری وی با عنوان «اصالت حدیث شیعه در موضوع مقامات ائمه علیهم‌السلام (نصب الاهی، علم موهوب و کرامات)» که در دانشگاه تهران دفاع شده است مفصلا به موضوع غلو از منظر احادیث پرداخته است.
بر اساس این گزارش، در مقابل برخی نظرات که به وقوع جعل و دسّ حداکثری توسط غالیان و برخی محدثان در کتب حدیثی ناظرند، رساله دکتر قربانی بر آن است تا با نشان دادن شواهدی بر نفی چنین اعتقادی تاکید ورزد و از این طریق مباحثی را که در ارتباط با نگرش حداکثری نسبت موضوعاتی چون: «نصب الهی»، «علم موهوب» و «کرامات» است را اثبات نماید.
نگرش حداکثری نسبت به این موضوعات همیشه در طول تاریخ شیعه مورد نزاع و اختلاف علما بوده است و نظرات کاملاً متفاوتی را نسبت به آن‌ها می‌توان یافت. در این نشست نیز با طرح نظرات مختلف و با محوریت این رسالۀ دکتری، نظرات موافق و مخالف مورد بررسی و بازخوانی قرار خواهند گرفت.
یادآور می‌شود، مجری ـ کارشناس نشست تخصصی «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث»، دکتر فرهاد الله‌وردی، استادیار دانشگاه آزاد است و نشست مذکور در روز شنبه 20 دی‌ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، ابتدای بزرگمهر پلاک 85 برگزار می‌شود.

captcha