لزوم اطلاع‌رسانی روحانیان در رابطه با امنیت/ احساس امنیت ‌بین مردم ارتقاء یابد
کد خبر: 2621821
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
معاون استاندار لرستان تأکید کرد:

لزوم اطلاع‌رسانی روحانیان در رابطه با امنیت/ احساس امنیت ‌بین مردم ارتقاء یابد

گروه اجتماعی: شاهرخی از علما و روحانیان، اصحاب رسانه، صدا و سیما و دیگر ادارات و سازمان‌های مرتبط خواست، امنیت ایجاد شده در لرستان را به‌نحو احسن اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان در سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که عصر چهارشنبه، 26 آذر در سالن جلسات استانداری برگزار شد ، با اشاره به ابلاغ بخش‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری به شورای اطلاع‌رسانی با این مضمون که هر نوع اقامه دعوی علیه رسانه‌ها باید از کانال شورای اطلاع‌رسانی بگذرد، گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی سعی کنند که به دستگاه قضایی روی نیاورند و اگر شکایتی داشتند با تمهیداتی که توسط دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی ترتیب خواهد داد پس گرفته شود مگر این‌که مورد خاصی باشد
وی افزود: در حقیقت ابلاغ این موضوع از طرف معاون اول رئیس‌جمهور خط و مشی سیاست دولت در مواجه با رسانه‌ها و جراید است و ما به‌عنوان کارگزاران دولت مکلف و موظف به اجرای این موضوع هستیم و به‌طور یقین این سیاست دولت عملیاتی می‌شود.
شاهرخی عنوان کرد: در این راستا چنین برداشت می‌شود که تأکید رئیس‌جمهور بر این بوده است که دولت واقعاً از نقد سازنده به‌طور قوی استقبال می‌کند چون این امر شتاب توسعه و پیشرفت و تحقق اهداف دولت را دارد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که نقد منصفانه چراغی است که در حرکت به سوی مسیر پیش‌روی دولت به او کمک می‌کند، ادامه داد: بنابراین مدیران باید به این موضوع و نقد رسانه‎ها اعتقاد قلبی و عمیق داشته باشند و از نقدی که به عملکرد آن‌ها می‌شود، برافروخته نشوند، بلکه با درک صحیح موضوع در جهت توسعه و بهبود کار از آن استفاده کنند.
شاهرخی اضافه کرد: اگر دستگاهی از رسانه‌ای به جهت انتقادهای کینه‎توزانه شکایتی داشته باشد در مرحله نخست سعی شود، با تعامل با آن رسانه مشکل را حل کند، در غیراینصورت با تأییدیه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی لرستان، موضوع رسیدگی می‌شود و در صورت نیاز از دستگاه اجرایی حمایت‌های لازم جهت پیگیری قضایی به عمل می‌آید وی اظهارکرد: مدیران با کمی توجه و حوصله خواهند فهمید که نقد سازنده برای اهدافی که در هر سازمان به دنبال آن هستند اثر گزار است.
شاهرخی با اذعان به این‌که بین نقد سازنده و سیاه‌نمایی تفاوت است و ادبیاتی که در این دو نقد به‌کار  گرفته می‌شود کاملاً متفاوت است، عنوان کرد: مدیران لازم است این موضوعات را رعایت کنند و امیدواریم به سعه‌صدر این خویشتن‌داری دوطرفه باشد و شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزند که توسعه استان و عبور از تنگناها باشد و در این زمینه خدایی نکرده به‌خاطر برخی مسائل که اندک هستند شاهد برخورد احساسی نباشیم.
سید سعید شاهرخی همچنین در بیستمین همایش روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه‌های لرستان که چهارشنبه، 26 آذر در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: امنیت ایجاد شده در لرستان توسط نهادهای مربوطه به نحو احسن اطلاع‌رسانی شود تا حلاوت و شیرینی آن‌را مردم بیشتر احساس کنند.
وی با اشاره به ایجاد امنیت و نظم اجتماعی توسط نیروی انتظامی برای شهروندان، اظهارکرد: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط دبیرخانه شورای امنیت ملی، لرستان از استان‌های امن کشور اعلام شده بنابرین باید تلاش کرد تا احساس امنیت در بین مردم ارتقاء یابد و مردم امنیت ایجاد شده را کاملاً درک کنند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: با توجه به این‌که جرم در هر جامعه‌ای اتفاق می‌افتد ما نباید در اطلاع رسانی آن بزرگ‌نمایی کنیم چون این موضوع ضربات جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند و این امر موجب ناامنی و کاهش احساس امنیت در بین مردم خواهد شد.
شاهرخی از علماء و روحانیون، اصحاب رسانه، صدا و سیما و دیگر ادارات و سازمان‌های مرتبط خواست، امنیت ایجاد شده در لرستان را به‌نحو احسن اطلاع‌رسانیکنند تا حلاوت و شیرینی آن  در کام مردم بیشتر احساس شود. 
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با بیان این‌که پلیس در خط مقدم ایجاد امنیت قرار دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در لرستان ظرف یک سال گذشته برابر شاخص‌های تعیین شده عملکرد قابل تقدیری داشته است و این امر محقق نمی‌شد مگر با تلاش، همدلی و مدیریت جهادی که در این مجموعه حاکم بوده است.
شاهرخی خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل دغدغه‌های زیادی در بحث مسایل اجتماعی از قبیل سرقت و انواع بزه را در استان داشتیم اما امروز با تلاش نیروی انتظامی شاهد کاهش چشم‌گیر این‌گونه جرایم هستیم.

captcha