فرهنگ عاشورایی در قالب کتاب به مردم معرفی شود
کد خبر: 1473595
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
مدیر بیمه کارآفرینان لرستان:

فرهنگ عاشورایی در قالب کتاب به مردم معرفی شود

گروه اندیشه: شاهرخی با اشاره به اهمیت کار نویسندگان عاشورایی گفت: واقعه عاشورا به‌وسیله نویسندگان عاشورایی آن زمان به دست ما رسیده است و امروز باید در جامعه فرهنگ عاشورا را به‌وسیله کتاب رشد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید‌محمدصادق شاهرخی، مدیر بیمه کارآفرینان استان لرستان، در مراسم کتاب، مسجد و محرم که شب گذشته، 24 آبان در مسجد امام علی(ع) خرم‌آباد برگزار شد، ترویج کتاب‌خوانی را یکی از اصلی‌ترین راه‌های  توسعه فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ کتاب‌خوانی جامعه را  به سمت و سوی سعادت دنیوی و اخروی  می‌کشاند کمااینکه اولین آیه‌ای که بر پیغمبر نازل شد در مورد خواندن بود.

وی با بیان این مطلب که  اگر می خواهیم جامعه‌ای موفق، پویا و رو به رشد برسیم باید مطالعه مستمرداشته باشیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیار زیادی بر امر مطالعه  دارند کمااینکه خواندن کتاب در پرورش روح انسان نیز تأثیرگذار است.
مدیر بیمه کارآفرینان لرستان، ادامه داد: مطالعه کتاب‌های مفید برای آموزش و ارتقا سطح علمی انسان اهمیت دارد و روشن است که هر کس فهمید و دانایی خود را به‌وسیله خواندن و نوشتن بالا برد، کمتر دچار گمراهی می‌شود.
شاهرخی در قسمتی دیگر از سخنان خود بر ارزش کار نویسندگان عاشورایی تأکید و اظهار کرد: واقعه عاشورا به‌وسیله نویسندگان عاشورایی آن زمان به‌دست ما رسیده است و امروز باید در جامعه فرهنگ عاشورا را به‌وسیله کتاب رشد داد.
 

captcha