احیای آموزه‌های دینی راهی برای مهار کردن فتنه‌های داخلی است
کد خبر: 1438888
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

احیای آموزه‌های دینی راهی برای مهار کردن فتنه‌های داخلی است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده، گفت: احیای ارزش‌های دینی و فرهنگ‌ساز‌ی‌ صحیح راهی برای جلو‌گیری از فتنه‌های داخلی است.

حجت‌الاسلام فخرالدین فرهاد، مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی در رابطه با احیای ارزش‌های دینی و نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌آموزی در جامعه، اظهار کرد:  ائمه معصومین (ع) قبل از هر چیز به آموزش و یادگیری قرآن کریم اهمیت می‌دادند زیرا ارزش و اهمیت آموزش و یادگیری قرآن بسیار زیاد است و برنامه صحیح زندگی و نیل به سعادت دنیوی و اخروی در گرو عمل به دستورات این کتاب وحی است.

وی ادامه داد: آموزش مفاهیم و حتی تلاوت قرآن کریم تاثیرات مثبت فراوانی در جسم و شخصیت انسان دارد زیرا قرآن به عنوان کتاب کامل‌ترین دین الهی و برای هدایت مسلمانان نازل شده است.

مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه ساختار شخصیتی افراد از دوران جنینی شکل می‌گیرد، گفت: خانواده‌ها باید کودکان خود را طوری تربیت کنند که افرادی معتقد به قرآن باشند زیرا زمانی که قرآن بر جامعه‌ای حاکم می‌شود و آموزه‌های آن گسترش پیدا کند تمامی شخصیت‌ها و انسان‌های آن جامعه، قرآنی می‌شوند و جامعه سعادتمند می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهاد افزود: زمانی که معیار‌های جامعه ما مطابق با دستورات دین و قرآن باشد و افراد جامعه به عنوان فردی مطیع از خداوند متعال و پیامبر(ص) اطاعت کنند آن فرد به عنوان یک شخصیت دینی در آن جامعه مطرح می‌شود ولی اگر از آن‌ها تمرد کند آن فرد سوی فتنه می‌رود و از خداوند متعال دور می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ دین اسلام آموزه‌هایی مانند امر به معروف و نهی از منکر را دارد و باید‌ها و نباید‌های بسیاری را به ما یاد آوری کرده است، گفت: قرآن از ابزار‌های مختلفی برای رسیدن افراد به سعادت استفاده کرده است که می توا‌ن از آن‌ها به عنوان محرک‌های دینی در جامعه استفاده کرد و‌ افراد را در آشنایی بیشتر با دین اسلام و آموزه‌های دینی یاری کرد.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع)نقده، گفت: باید زندگی‌نامه شخصیت‌های قرآنی را در قالب فیلم‌ها و سریال‌های جالب و امروزی در بیاوریم و در رسانه‌های عمومی که برد بسیار زیادی دارند و تاثیر‌پذیری افراد از آنان بسیار بیشتر از سایر وسایل ارتباطی است را به نمایش بگذاریم حتی می‌توانیم از آنان در قالب طنز و لطیفه نیز استفاده کنیم تا کودکان بهتر با مفاهیم دینی آشنا شوند.

captcha