حساسیت‌زدایی استراتژی اصلی پیروان آئین ضاله بهائیت است
کد خبر: 1425236
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مدیر فرق و ادیان مؤسسه را هبردی دیدبان:

حساسیت‌زدایی استراتژی اصلی پیروان آئین ضاله بهائیت است

کانون خبرنگاران نبأ/ زهرا پاک‌سیرت: رضایی در سلسله نشست‌های جمعیت عمّاریّون با موضوع «ادیان و عرفان‌های نوظهور» گفت: در حال حاضر استراتژی اصلی پیروان آئین ضاله بهائیت این است که حساسیت‌زدایی کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، رضایی، مدیر فرق و ادیان مؤسسه راهبردی دیدبان در سلسله نشست‌های جمعیت عمّاریّون با موضوع، «ادیان و عرفان‌های نوظهور» اظهار کرد: بچه‌های بهائی از سن شش سالگی در کلاس‌های اخلاق شرکت می‌کنند و طریقه استدلال کردن بعضی از آیات گزینشی و صحبت کردن با مسلمانان را به آنها یاد می‌دهند. در حال حاضر استراتژی اینها این است که حساسیت‌زدایی کنند.

وی اظهار کرد: روش تبلیغ در  بهائیت بیشتر در محیط‌های کاری و در پایگاه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و آنها بیشتر با افرادی که از نظر اعتقادات دینی سست و ضعیف هستند ارتباط می‌گیرند و با اخلاق حسنه که در بهائیت یک دستور تشکیلاتی است، ارتباط دوستانه را کلید می‌زنند.

رضایی افزود: آنها با روابط دوستانه‌ای که ایجاد می‌کنند، اعتماد افراد را که آگاهی کمتری نسبت به مسائل دینی دارند به خود جلب می‌کنند و بعد با این روابط کم‌ کم ایراداتی که جامعه نسبت به آموزه‌های بهائیت وارد کرده است را با توجیهاتی پاسخ می‌دهند.

محور تبلیغ در دوست‌یابی «فرد با فرد» است

وی در ادامه گفت: عرفان‌های کاذب با معضلات اجتماعی سروکار دارند، اینها آداب اجتماعی و دوستی را رعایت کرده و رفاقت را سرلوحه کار تبلیغ خود قرار می‌دهند.

رضایی یادآور شد: در بهائیت یوگا نماد، نماز دینی است، به‌عنوان مثال افرادی که اهل دینداری و نماز و حتی نماز شب بودند، با شرکت در کلاس‌های یوگا ـ محور یوگا مدیتیشن یا تمرکز است ـ بعد از مدتی به این اندیشه رسیدند که ثمره‌ای که یوگا برای انسان دارد، نماز نمی‌تواند داشته باشد. این در حالی است که تنها نماز است که می‌تواند رابطه عاشقانه با خدا را برای انسان معنا کند.

وی ادامه داد: این افراد در میان سخنان خود اذعان دارند که تمرکز خاطر و احساسات لطیف و زیبا در یوگا بیشتر قابل درک است و به‌طوری‌ است که به‌صورت عملی می‌توان آن را حس کرد. این مثال، نمونه کاملی از ادیان عرفان‌های نوظهور است.

این کارشناس فرق و ادیان اعلام کرد: یکی از دستورات تشکیلاتی برای پیروان  بهائیت در ارتباط با همسایگان است و برای آنها مسلمان و غیرمسلمان فرقی نمی‌کند و از بین همه افراد با هر دینی دست به جذب می‌زنند. یکی دیگر از فعالیت‌های اجتماعی آنها حضور فعال در مشارکت‌های شهری است تا در محل‌های سکونت خود نقش‌آفرین باشند.

مدیر فرق و ادیان مؤسسه راهبردی دیدبان تأکید کرد: در نتیجه، روش جلب افراد در این فرقه‌ها، مرحله اول ارتباط، مرحله دوم اعتماد و در نهایت آشناسازی و تبلیغ مستقیم آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: نقش عرفان حلقه در خروج این نیروها از کالبد انسان‌ها مهم است و هواداران عرفان حلقه به خاطر ترس از این نیروها به دامان عرفان حلقه پناه آورند. پس در چنین شرایطی به حکم اینکه در برابر انحرافات واقعی نباید سکوت کرد و مهم‌تر اینکه سکوت نوعی موضع‌گیری است باید در مقام پاسخگویی برآمد و جایگاه باعظمت امام(ره) و سیره الهی ایشان را به صورت درست در جامعه تبیین کرد.

یادآور می‌شود، نشست «ادیان و عرفان‌های نوظهور» از سلسله نشست‌های کارگاهی بخش نهادها و مؤسسات جمعیت عماریون سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه ساعت ۱۹ در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

captcha