سی و پنجمین سالگرد شهادت شیخ ابوتراب عاشوری در چغادک بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 1309358
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

سی و پنجمین سالگرد شهادت شیخ ابوتراب عاشوری در چغادک بوشهر برگزار می‌شود

سی و پنجمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابوتراب عاشوری روز 16 آبان‌ماه در شهر چغادک استان بوشهر برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در بوشهر، حجت‌الاسلام سلمان بحرانی، رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان‌ماه و روز مبارزه با استکبار جهانی که با حضور اعضا در محل سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: مراسم راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی در شهر بوشهر از ساعت 8:30 روز 13 آبا‌ن‌ماه از میدان قدس با حضور دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه‌های این شهر آغاز و در مصلای جمعه مرکز استان با سخنرانی فیروزکوهی، عضو هئیت علمی دانشگاه امام حسین(ع) برنامه‌ها ادامه پیدا می‌کند.



رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم تظاهرات روز 13 آبان‌ماه با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان 10 شهرستان این استان که پرچم «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به دست دارند، همزمان با سراسر کشور به صورت با شکوه و بی‌نظیر برگزار خواهد شد. 



وی در ادامه افزود: برنامه‌ها از سوی ادارات برای همین مناسبت تدوین و طراحی شده که طبق روال و به ترتیب در سطح شهرها و روستاهای استان بوشهر انجام می‌شود.



 بحرانی اظهار کرد: همانطور که امام راحل(ره) فرمودند «آمریکا همان شیطان بزرگ است» و ملت ایران این ظالم مستکبر را فراموش نخواهند کرد و آن‌ها همیشه در ادوار مختلف زمانی به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و تا آمریکا مطالبات رسمی کشور و به حق ملت ما را به رسمیت نشناسد و بخواهد نسبت به ایران تحریم‌ها تداوم ببخشد، مذاکراتش بی‌حاصل است.



 این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: امام خمینی(ره) که در آن زمان بیان داشتند «تنها اتباع خارجی برای ما، آمریکایی‌ها هستند و آمریکا همیشه مدافع هم‌پیمانانش بوده و خواهد بود».



 وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از دانشجویان و دانش‌آموزان است، گفت: چشم امید ایران به آینده‌سازان است و آموزش و پرورش و آموزش عالی ما باید با همان نقشه راه و نگاه بصیرت‌گونه امام(ره) و رهبری راه را ادامه بدهند و تمامی ظرفیت‌ها برای رشد تربیتی و آموزشی این عزیزان مهیا شود.



 بحرانی حمله دانشجویان در 13 آبان‌ماه سال 58 را ابراهیم‌وار عنوان کرد و افزود: دانشجویان در سال 58 تبر به دست گرفتند و با شعار «مرگ بر آمریکا» بت بزرگ را شکستند و آمریکا همواره مدافع صهیونیسم و کشورهای جنایتکار بوده است.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر مجدداً با گرامیداشت ایام‌الله 13 آبان‌ماه گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی هم‌اکنون با موفقیت‌های بسیاری که در زمینه‌های مختلف در جهان کسب کرده‌اند تمامی اذهان کشورهای دنیا را به سوی خود جلب کرده که این مسئله موجب خشم و ترس استکبار جهانی شده است.



وی اجرای سرود دانش‌آموزی و ایستگاه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا»، قرائت بیانیه و سخنرانی را از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت عنوان کرد و گفت: دانش‌‌آموزان مسئولان و آینده سازان این مرز وبوم هستند و سرمایه‌گذاری برای این قشر از جامعه انقلاب را از تهدیدات داخلی و خارجی بیمه می‌کند.



وی تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان با درایت، هوشیاری و آگاهی و در پی فرمان امام خمینی‌(ره) مبارزه با استعمار و استکبار جهانی را با تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار آغاز کردند و این مبارزه هم‌اکنون نیز ادامه دارد.



بحرانی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف افزود: این پیشرفت‌ها در سایه عنایت ویژه حضرت حق و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین، تلاش و پشتکار جوانان غیور ایران اسلامی بدست آمده و موجب خشم دشمنان شده است.



وی با اشاره به اینکه شهید حجت‌الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری در آن زمان به عنوان رهبر انقلاب مردمی در بوشهر بود، اظهار کرد: شهید عاشوری از شخصیت‌های انقلابی مبارز و مجاهد در راه اسلام و از روحانیون شاخص و معتقد بود و وی یکی از برگزار کنندگان نماز عید سعید فطر بوشهر در زمان حکومت طاغوت بود.



وی در ادامه افزود: شهید عاشوری سالار شهیدان استان بوشهر است و زنده نگه‌داشتن یاد شهدای شاخص استان در اصل زنده نگه‌داشتن یاد همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس است و مراسم سالروز این شهید پنجشنبه، 16 آبان‌ماه از ساعت 15 با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مردم ولایت‌مدار در مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهر چغادک برگزار خواهد شد.



 وی با بیان اینکه ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری دو ویژگی برجسته مردم ایران به شمار می‌رود، گفت: جامعه ایران اسلامی ما تا استقامت پدر و مادر شهیدان و ولایت فقیه دارد، هیچ‌کس اجازه حمله و هجمه به میهمنمان را ندارد و ما تا وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای و اطاعت و پشتیبانی مردم از ولی امر مسلمین را داریم، هیچ‌گاه ابرقدرتی نمی‌تواند در این کشور وارد بشود و برای ملت ما تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشد.



رضا آب‌شیرینی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در ادامه این جلسه گفت: یوم‌الله 13 آبان‌ماه روزی است که حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است و همه ما می‌دانیم که در این حوادث ردپای ثابت استکبار جهانی به چشم می‌خورد.



وی با تأکید بر اینکه هرکدام از وقایع 13 آبان در دوره خود تأثیرگذاری ویژه‌ای را داشته‌‌اند، مقاومت و پایداری ملت بزرگ ایران در برابر استکبار جهانی را ستود و افزود: همه ما باید تلاش کنیم که یک قدم از اهداف بزرگ انقلاب که همانا عدم وابستگی به بیگانگان، رد سلطه‌پذیری، برچیده شدن ظلم و فساد و مبارزه با استکبار جهانی است، کوتاه نیائیم.



مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از همه دستگاه‌ها و ادارات خواست تا با همکاری و مساعدت هرچه بیشتر زمینه حضور و مشارکت همه‌جانبه مردم را در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان فراهم کنند.



همچنین، محمود صادقی، مسئول انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام صادق(ع) بوشهر نیز گفت: مؤثرترین راه مبارزه با استکبار جهانی در صحنه بودن نسل جوان انقلاب با شور و آگاهی کامل است.



در ادامه، حامد فکوری، دبیر انجمن اسلامی رسانه‌های استان بوشهر نیز طی سخنانی گفت: روز 13 آبان‌ماه روزی است که جوانه‌های سبز ایمان روئید و دانش‌آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حکومت ستم‌شاهی، در دانشگاه تهران اجتماع کردند و تاریخ شاهد خون به ناحق ریخته آنان شد .



وی با بیان اینکه دانش‌آموزان انقلابی برخاستند تا نور گوهر دانش و دانش‌آموزی را در آئینه حماسه و دلیری بتابانند، اظهار کرد: در 13 آبان دانش‌آموزان و دانشجویان با الهام از فرمایشات گهربارامام (ره) در مقابل سربازان دژخیمان پهلوی ایستادند و با ریختن خون خود پرچم اسلام و قرآن را حفظ کردند .



وی تصریح کرد: در این شرایط حساس علی‌رغم نیرنگ‌‌ها و خدعه‌‌های مختلف استکبار جهانی و عوامل وابسته به آن در راه‌اندازی جنگ روانی و رسانه‌ای و مسموم‌سازی فضای جهانی، باید سعی کنیم تظاهرات امسال باشکوه‌تر برگزار شود.



یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه نیز، پس از توضیحات نماینده فرماندار بوشهر، هر یک از مسئولان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان پرداختند و مقرر شد تمامی اقدامات و تمهیدات لازم جهت برگزاری راهپیمایی باشکوه در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور ساعت 8:30 انجام شود.

captcha