در سایه ولایت نیازهای مادی و معنوی جامعه تأمین می‌شود
کد خبر: 1061
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

در سایه ولایت نیازهای مادی و معنوی جامعه تأمین می‌شود

اندیشه: امام جمعه موقت زاهدان گفت: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در روز غدیر خم پایه‌گذار نهال امامت و ولایت شد و خداوند آن را کمال دین اسلام نامید که اگر ولایت نبود دین اسلام کامل نبود و در سایه ولایت بود که نیازهای مادی و معنوی جامعه تأمین شد.

حجت الاسلام حمیدی امام جمعه موقت زاهدان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عید غدیر خم از مناسبت‌های فرخنده سال و عیدالله اکبر است افزود: عیدالله اکیر تعبیری است که در بعضی از روایات نسبت به غدیر خم آمده است.

وی با بیان اینکه سخنرانان به حادثه مهم غدیر بپردازند افزود: واقعه غدیر را به دو جهت جشن می گیریم و مسئله قابل توجه برای گرامی داشت این روز به سبب امامت و ولایت است که پیامبر بزرگوار اسلام به دستور خداوند جانشینی بعد از خود را در جامعه اسلامی روشن کرد، زیرا قبل از این واقعه رسالت، نبوت و البته امامت برعهده پیامبر(ص) بود و در روز غدیر امامت و ولایت امیرالمومنین علی علیه اسلام برای مردم تشریح شد.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در جمع چند ده هزار نفری دستور خداوند را انجام داد و پایه گذار نهال امامت و ولایت شد طوری که آثار امامت و ولایت را امروزه در جامعه می بینیم و خداوند آن را کمال دین اسلام نامید که اگر ولایت نبود دین اسلام کامل نبود و در سایه ولایت بود که نیازهای مادی و معنوی جامعه تأمین شد.

وی گفت: جامعه اسلامی سردرگم رها نشده و تکلیف رهبری و جانشینی روشن شده و روز غدیر خم برای کل جامعه اسلاکی روز بسیار بزرگی است و می‌تواند عامل وحدت در جامعه باشد بنابراین روز ولایت و امامت را جشن می‌گیریم.

حجت الاسلام حمیدی گفت: عامل دوم برای برپایی جشن در این روز به سبب اکمال دین است که پروردگار نعمت خود را بر انسان‌ها تمام کرد زیرا اگر غدیر نبود اسلام ناقص می‌ماند و لذا غدیر برای تکمیل اسلام آمد تا اسلام برای همیشه نهادینه شود.

وی گفت: خداوند در آیه 67 سوره مائده که قبل از واقعه غدیر نازل شده بیان می‌کند: « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً (به مردم) برسان! و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده‏اى! خداوند تو را از (خطرات احتمالى) مردم، نگاه مى‏دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمى‏کند.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: آیه 67 سوره مائده به صراحت بیان می‌کند که اگر حجت را بر مردم تمم نکنی دین تو ناقص است و آیه سوم سوره مبارکه بعد از واقعه غدیر نازل شده نشان دهنده این است که دین اسلام با ولایت و امامت کامل شد: « أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ» امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آیینى برگزیدم و هر کس دچار گرسنگى شود بى‏آنکه به گناه متمایل باشد [اگر از آنچه منع شده است بخورد] بى تردید خدا آمرزنده مهربان است

حجت الاسلام حمیدی در پایان با امید به ارتقاء فرهنگ ولایی در جامعه گفت:  روز غدیر خم جشن تکمیل دین و اتمام حجت است.

 

captcha