خدمات پزشکی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان رایگان است
کد خبر: 4211631
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶

خدمات پزشکی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان رایگان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مجروحانی که مرخص شدند خدمات در منزل ارائه می‌دهند، گفت: خدمات پزشکی به این مجروحان حتی در ایام تعطیل در مراکز درمانی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز، دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت، با اشاره به اتفاقات مثبتی که با وجود شرایط سخت در حوزه بهداشت و درمان کرمان رقم خورده است، گفت: بخشی از ۱۳ میلیارد تومان بدهی معوقات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده و در حال حاضر این بدهی به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. این بدهی در سال‌های گذشته سبب شد میزان مقالات دانشگاه کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه کرمان در پرداخت حق و حقوق پرستاری بعد از تهران، رتبه دوم کشور را دارد، به مشارکت خیران در امر سلامت اشاره کرد و افزود: خیران در ساخت و خرید برخی دستگاه‌های پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کنند. در همین راستا بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب شرق کشور با کمک خیران در کرمان در حال ساخت است. همچنین با کمک خیران ۹ دستگاه آمبولانس خریداری و به ناوگان دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در بعضی شهرستان‌ها برای حضور پزشکان امکانات حداقلی وجود ندارد و پزشکان نیز انگیزه‌ای ندارند که باید به این امر توجه شود، ادامه داد: اصلاح سبک زندگی مردم یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی کرمان است زیرا اگر اصلاح شود مشکلات و بیماری‌ها نیز به سراغ مردم نمی‌آیند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وجود اتباع خارجی در کرمان و بار مالی که آنها بر سیستم درمان تحمیل می‌کنند اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت زیاد افاغنه در مراکز درمانی، ایرانی‌ها رغبتی برای حضور در این مراکز ندارند و از خدمات محروم می‌شوند. هزینه‌های تحمیلی آنها دقیقاً مشخص نیست اما مبلغ آن بسیار زیاد است.

احمدی‌نژاد به وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان نیز اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مجروحانی که مرخص شدند خدمات در منزل ارائه می‌دهند. خدمات پزشکی به این مجروحان حتی در ایام تعطیل در مراکز درمانی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: وضعیتی که در حادثه تروریستی کرمان رخ داد جدید بود و احتمالاً ساچمه‌ها آلوده بوده‌اند و چون داغ نمی‌شوند استریل نیستند بنابراین مجروحان دچار عفونت‌های بسیار شدیدی شدند که بعضی‌ها هنوز هم با این عفونت‌ها دست به گریبان و در حال درمان هستند.

انتهای پیام
captcha