حفاظت از مرزهای مجازی الزامی است
کد خبر: 4211219
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

حفاظت از مرزهای مجازی الزامی است

رضا شریفی گفت: حفاظت از مرزهای مجازی به اندازه حفاظت از مرزهای روی نقشه برای هر کشوری دارای اهمیت است زیرا همان‌طور که در دنیای واقعی با جنگ روبرو می‌شویم در دنیای مجازی نیز با جنگ سایبری و روایت معکوس دشمن مواجه هستیم.

رضا شریفی معاون استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، رضا شریفی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان، 30 فرودرین‌ماه، در نشست با فعالان رسانه و فضایی مجازی استان اظهار کرد: در سال گذشته انسجام اجتماعی با مشارکت ریش‌سفیدان و سران طوایف، رشد خوبی در استان داشت که ماحصل این همدلی جذب بالای اعتبارات پروژه‌های مختلف همچون راه‌ها، مسکن، اقتصادی و معیشتی و... شد.

وی افزود: سیستان‌وبلوچستان ظرفیت این را دارد تا تبدیل به پدیده گردشگری کشور شود و در عید امسال به عینه این موضوع مشاهده شد. اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی نقش ویژه‌ای در معرفی ظرفیت‌های استان دارند، کمک اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و نقاط آسیب، فرصت‌ها و تهدیدهای استان می‌تواند در رشد و توسعه استان کمک کند، دشمن با هدایت سرویس‌های جاسوسی، دست به تحریک مسائل قومی و مذهبی می‌زند تا استان سیستان‌وبلوچستان از حالت انسجام خارج شود.

شریفی ادامه داد: اگر نقدی هم انجام می‌شود، باید برآیند آن به رشد و توسعه استان سیستان‌وبلوچستان کمک کند و به دشمن اجازه وارد کردن هیچ‌گونه خللی به هدف‌‌گذاری‌های استان ندهد، چراکه مسیر استان، مسیری رو به رشد است، ضریب دادن به مشکلات و نادیده‌گرفتن کارهای مثبت انجام شده در استان سیستان‌وبلوچستان نادرست است، شیعه و سنی باید در مدیریت و توسعه استان سهیم و برای توسعه استان ید واحده باشند و در کنار انتقاد و چالش در چارچوب به ظرفیت‌های استان ضریب دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی سیستان‌وبلوچستان یکی از وظایف فعالان اجتماعی را تمرکز بر مسائل اولویت‌دار استان دانست و گفت: فعالان فضای مجازی باید فضای تعاملی، تأثیرگذار و تأثیرپذیر داشته باشند، چراکه رسالت همه ما نشان‌ دادن چهره واقعی استان است. متأسفانه دشمن با نفوذ در اذهان جامعه با استفاده از ابزار فضای مجازی به دنبال روایت معکوس واقعیت‌هاست و رسانه‌های دشمن با دستکاری اذهان جامعه با استفاده از فیک‌نیوزها، ربات‌ها و خبرگزاری‌های معاند به دنبال کار نفوذ در اذهان مردم هستند.

وی ادامه داد: حضور مسئولان کشوری و استانی در کنار مردم درگیر سیلاب در جنوب استان مبین همدلی ملی است، اما دشمن این همدلی را روایت نمی‌کند بلکه به دنبال سیاه‌نمایی است، درواقع حفاظت از مرزهای مجازی به اندازه حفاظت از مرزهای روی نقشه برای هر کشوری دارای اهمیت است زیرا همان‌طور که در دنیای واقعی با جنگ روبرو می‌شویم در دنیای مجازی نیز با جنگ سایبری و روایت معکوس دشمن مواجه هستیم.

انتهای پیام
captcha