روز پاسخ ایران به حماقت‌های رژیم صهیونیستی مصداق یوم‌الله بود
کد خبر: 4210552
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
حجت‎‌الاسلام قاسمیان:

روز پاسخ ایران به حماقت‌های رژیم صهیونیستی مصداق یوم‌الله بود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قرآن کریم مسلمانان را بر جنگ با کسانی که بر عهد و سوگندشان استوار نیستند و خود را حاکم بر تمام معاهدات می‌دانند سفارش نموده است، گفت: هر روزی که در آن آرمان‌های بلند الهی احیا شوند، یوم‌الله است؛ بنابراین روز پاسخ فرزندان سلحشور ایران به حماقت‌های رژیم غاصب صهیونیستی نیز از ایام الله است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا قاسمیان، سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا قاسمیان، سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته 26 فروردین‌ماه در محفل معارفی حرم بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تقدیر از سلحشوری بزرگمردان ایران در پاسخ به یاوه‌گویی و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: آرمان انبیای الهی بسیار بزرگ بوده، تجلی آن نیازمند تشکیل امت در سایه‌سار عینیت ولایت الله است.

وی با بیان این که اجتناب از طاغوت از آرمان‌های مهم انبیای الهی است و آن را نباید در برپایی چند مراسم و بزرگداشت سطحی خلاصه نماییم، ادامه داد: ذات اقدس الهی تجلی آرمان‌های بزرگ الهی را بر دوش اراده‌های انسانی ترسیم نموده است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که رسیدن به آرمان بلند الهی نیازمند ولایت و تشکیل حلقه‌های میانی مؤمنین و تقویت ارتباط اسلامی است، اضافه کرد: تجلی اسلام در ایران و سرزمین‌های اسلامی و آمادگی برای ظهور بقیه الله الاعظم(عج) مهمترین پایه گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) است.

قاسمیان با اشاره به اینکه هر روزی که در آن آرمان‌های الهی احیا شوند، یوم الله است، گفت: این پاسخ فرزندان سلحشور ایران زمین به حماقت‌های رژیم غاصب صهیونیستی یوم الله است، وقتی شیطنت شیطان زیاد می‌شود، کار پیچیدن نسخه او راحت می‌شود؛ چرا که وقتی سطح شیطنت بالا می‌رود، برخورد با آن ساده‌تر می‌گردد.

وی بیان کرد: اگر دشمن ظالم با تمام ساز و برگش وارد عرصه ظلم شود و کار بالا بگیرد، سنن الهی به تمام معنا عمل می‌کند، انسان‌هایی که پایمردند، آیات و سنن الهی را می‌بینند؛ نسل ما قطعا غرق شدن تمام تکنولوژی‌های تسلیحاتی استکبار جهانی را مشاهده خواهند کرد.

قاسمیان با بیان این که به یقین، بدترین جنبندگان نزد خدا، کسانی هستند که کافر شدند و ایمان نمی‌آورند، ابراز کرد: قرآن کریم در آیه شریفه «إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ» بر جنگ در مقابل کسانی که عهد و سوگند استواری ندارند و خود را حاکم بر تمام معاهدات می‌داند سفارش نموده است.

وی با بیان این که قرآن تصریح نموده کسانی که عهد خود را در هر مرتبه می‌شکنند و در راه تقوا نیستند باید تهدید، مجازات و تنبیه نمود، اظهار کرد: قرآن کریم در آیه ۵۷ سوره انفال می‌فرماید؛ اگر عهدشکنان را در جنگ بیابى پراکنده‌شان ساز تا پیروانشان نیز پراکنده شوند، باشد که عبرت گیرند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که مبتنی بر سنت الهی دوره بزن و درو تمام شده و اگر بزنی به گونه‌ای می‌خوری که دیگر نتوانی بزنی، بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۵۸ سوره انفال می‌فرماید: «اگر مى‌دانى که گروهى در پیمان خویش خیانت مى‌ورزند، به آنان اعلام کن که همانند خودشان عمل خواهى کرد؛ تا کفار نپندارند که طراح میدان، آنها هستند.»

وی در تبیین فراز «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ»، یادآور شد: خداوند متعال تصریح می‌کند که در برابر آنها تا مى‌توانید نیرو و تجهیزات آماده کن تا دشمنان خدا را بترسانید.

قاسمیان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که آنچه را که در راه خدا هزینه مى‌کنیم به‌تمامى بازگردانده می‌شود، یادآور شد: کسی که می‌خواهد با دشمن بجنگد باید کفّ نفس داشته باشد و روزه تشریع شده تا مومن کفّ نفسی پیدا کند تا بتواند در مقابل دشمن ایستادگی کند.

انتهای پیام
captcha