مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 4210350
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از مشارکت 51 هزار نفر مردم این استان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس با معرفی و تقدیر از 171 برگزیده این جشنواره امروز، 26 فروردین در کتابخانه موقوفه کاظمی شیراز برگزار شد.

محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد فرهنگی است، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند این رویداد فرهنگی را که با عنوان امام رئوف گره خورده، پیش ببرد.

وی اضافه کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند‌.  

مدیرکل کتابخانه‌های فارس تصریح کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان شده با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره، ۹ برگزیده ملی در سطح کشور را داشته‌ایم، همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده اند که امروز از جمعی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

فیروزی گفت: در دوره دوازدهم یکی از منابع مسابقه اثر آیت‌الله بهشتی از استان فارس بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر همین یک کتاب را مشارکت کرده بودند، یک کتاب کودک دیگر نیز استان فارس بوده است.

وی با اشاره به برگزیدگان استانی این رویداد تصریح کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنرهای تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، 24 نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنرهای دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برزیگئگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد گفت: با همکاری اداره‌کل زندان‌های استان فارس، ۴۷۸۵ نفر از مددجویان زندان از فارس در این رویداد شرکت کردند که از این میان ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: باید ارتباط با کتابخانه‌ها حفظ شود، بستری که برای حضور مهیا شده است بخشی از نیاز ها را برطرف می‌کند. در سال جاری شاهد کتابخانه‌های متفاوتی در شیراز و در سطح استان خواهیم بود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان این رویداد ملی در فارس قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha