مسئولان برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی داشته باشند
کد خبر: 4210000
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

مسئولان برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر با بیان اینکه شعار سال نباید در حد شعار باقی بماند، گفت: مسئولان برای تحقق شعار سال باید جهش در برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، امام جمعه موقت خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، امروز، ۲۴ فروردین‌ ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شعار سال نباید در حد شعار باقی بماند و رهبر معظم انقلاب چند سال است که مسائل اقتصادی را محور قرار داده و برای تحقق شعار سال که راه نجات از مشکلات و تنگناهای اقتصادی است مسئولان و مردم وظیفه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان برای تحقق شعار سال باید جهش در برنامه‌ریزی داشته باشند که زمینه حضور گسترده مردم را در مسائل اقتصادی را فراهم کنند، بر ضرورت اولویت‌بندی برنامه‌ریزی‌های مسئولان تأکید کرد و افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال و تسهیل در تخصیص منابع بانکی و صدور مجوزها اقدام شود تا با فراهم شدن زمینه‌های مورد نیاز بخش خصوصی در این عرصه امکان‌پذیر شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه تجمع‌های گسترده و شرکت مردم در آیین‌های ویژه لیالی قدر و جلسات قرآن و برگزاری باعظمت نماز عید فطر نشانه دین‌داری ملت است، اضافه کرد: برخی بدخواهان از دین‌گریزی مردم سخن می‌گویند، این تجمعات گسترده و نماز شکوهمند عید فطر با امامت رهبر معظم انقلاب در کجای دنیا برگزار می‌شود.

شمسی‌فر ادامه داد: ماه محرم نیز با حضور نوجوان و جوانان نشانگر تدین مردم است و ملت ایران اسلامی آموزه‌های دینی را از اعماق وجود قبول دارند.

خطیب جمعه موقت خرم‌آباد به ناهنجاری‌های اجتماعی از مسئله حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب قانون است و بانوان باید به قانون عمل کنند و نیروی انتظامی باید با جدیت با بی‌قانونی در جامعه برخورد کنند.

حجت‌الاسلام شمسی‌فر در ادامه ۲۹ فروردین روز ارتش را، روز قدرت ملت ایران مطرح کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ریشه استوار در صحنه‌های ایثار و فداکاری دارد و علی‌رغم توطئه‌های دشمنان همواره با جانفشانی و ایثار در راه عزت، سربلندی و امنیت ایران کوشیده است و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

دانشجویان مروج فرهنگ دین و احکام اسلام باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در میان شهدای کنسولگری ایران در سوریه شهید سرافراز سید عباس صالحی‌روزبهانی از جوانان برومند بروجردی بود که جان خود را در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام فدا کرد.

وی با اشاره به تشییع با شکوه پیکر این شهید سرافراز، گفت: حضور باشکوه مردم بروجرد در تشییع جنازه شهید سید عباس صالحی نشان داد که مردم قدردان انقلاب و شهدا هستند و همیشه در همه صحنه‌ها در برابر ظلم و ستم ایستاده‌اند.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به سخنان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، ادامه داد: ارتش همیشه در همه مشکلات و پیشامدها مثل سیل و زلزله و امثال آن در کنار مردم حضوری فعال، منظم و محکم داشته است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به شهادت برخی از نیروهای نظامی و انتظامی در درگیری با اشرار، افزود: انتظار داریم که هرچه سریع‌تر برخورد با نیروهای شرور در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و همچنین خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اضافه کرد: ایشان تأکید داشتند که دانشجویان در دانشگاه نسبت به ترویج فرهنگ دینی و اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: در شرایط کنونی دانشجویان می‌توانند با وحدت کلمه و نیز تکیه بر اعتقادهای دینی و اسلامی بهترین مروج فرهنگ دین و احکام اسلام باشند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: رژیم صهیونیستی امروز به دست و پا افتاده است، زیرا می‌داند که در برابر نهضت حماس و جبهه مقاومت نمی‌تواند، مقاومت لازم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha