احیای شب 23 ماه رمضان در جوار شهدای هویزه برگزار می‌شود
کد خبر: 4208085
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

احیای شب 23 ماه رمضان در جوار شهدای هویزه برگزار می‌شود

شهدای مظلوم کربلای هویزه در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان ویژه‌تر از دیگر شب‌های این ماه آسمانی تا سحر میزبان روزه‌داران خداجو خواهند بود.

یادمان شهدای هویزه

میلاد کریمی، دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان یکی از برنامه‌های ثابت و همه ساله در یادمان شهدای هویزه به‌عنوان اولین نقطه زیارتگاهی دفاع مقدس است، گفت: زیارتگاه شهدای هویزه از دیرباز و حتی ایام دفاع مقدس در شب‌های ماه مبارک رمضان مورد توجه رزمندگان و اقشار مختلف مردم بوده است و جوانان زیادی خلوت معنوی لحظه‌های ناب افطار تا سحر را در جوار قبور پاک این شهدای مظلوم سپری می‌کنند و ارواح مطهر شهیدان را برای تقرب به خداوند، شفیع قرار می‌دهند.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های قبل، یادمان شهدای هویزه میزبان شب‌زنده‌داران عاشق شهدا خواهد بود و به همین منظور از مدت‌ها قبل، مجموعه ستاد فرهنگی، هیئت امنا و مدیریت یادمان با همکاری سازمان بسیج دانشجویی، ستاد مرکزی راهیان نور و برخی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی شهرستان هویزه در تدارک برگزاری هر چه بهتر این مراسم بودند.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در تشریح جزئیات این برنامه نیز گفت: برنامه‌های این شب با حضور خانواده‌های خوزستانی شهدای هویزه و اهالی منطقه از شهرهای اهواز، هویزه، سوسنگرد، رفیع، حمیدیه و... ساعت ۲۳ امروز، 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود و پس از تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط مهدی سیاحی، قاری ممتاز ملی، قرائت ادعیه و مداحی توسط مداحان کربلایی امیر ملکی از اصفهان و سیدمهدی موسوی‌نسب انجام و در ادامه سخنرانی و مراسم احیا توسط حجج اسلام ساعدی، امام جمعه هویزه و برهانی برگزار خواهد شد. روایتگری سردار یونس شریفی، یادگار حماسه هویزه و همچنین قرائت سوره‎های وارد شده در شب قدر توسط مصطفی شریفی، قاری برجسته منطقه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

کریمی بیان کرد: با توجه به تجربه خوب راه‌اندازی «مهد کودک کاپشن صورتی» در ایام راهیان نور و استقبال زائران، در برنامه امسال فضایی نیز در قالب مهد کودک به کودکان اختصاص داده شده تا زائرانی که به صورت خانوادگی در مراسم حضور می‌یابند دغدغه سرگرمی بچه‌ها را نداشته باشند.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه گفت: در ادامه نیز زائران، مهمان سفره پربرکت شهدای هویزه خواهند بود و با اطعام متبرک سحری مورد پذیرایی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از برپایی موکب و چایخانه توسط دهیاری‌های منطقه جهت پذیرایی از زائران در حاشیه برگزاری مراسم و تدارک وسیله ایاب و ذهاب رایگان خبر داد و اضافه کرد: وسایل نقلیه در شهرهای هویزه و رفیع آماده انتقال زائران به یادمان هستند و محل و ساعت اعزام نیز در سطح منطقه اطلاع‌رسانی شده است.

کریمی گفت: برگزاری مراسم جزءخوانی روزانه قرآن کریم در مسجد یادمان و پذیرایی افطار ساده از زائرانی که لحظه‌های اذان مغرب را در جوار شهدا سپری می‌کنند از دیگر برنامه‌های یادمان شهدای هویزه در ایام ماه مبارک رمضان است.

یادآور می‌شود، یادمان شهدای هویزه در ۲۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز، محل رشادت شهید علم‌الهدی و یارانش از یادمان‌هایی است که زائران راهیان نور به خصوص دانشجویان جوان بیشتر از آن بازدید می‌کنند و به‌دلیل نحوه شهادت شهیدانش و شباهت‌هایی که به واقعه عاشورا دارد به کربلای هویزه مشهور است.

انتهای پیام
captcha