ضرورت تمرکز منتخبان ملت بر حل مشکلات معیشتی و پرهیز از حواشی
کد خبر: 4205689
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی مطرح کرد:

ضرورت تمرکز منتخبان ملت بر حل مشکلات معیشتی و پرهیز از حواشی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس دوازدهم فقط باید بر حل مشکلات معیشتی تمرکز داشته باشد، گفت: نمایندگان حل مشکلات اقتصادی، کاهش بیکاری و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را در دستورکار قرار داده و از حواشی پرهیز کنند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش مجلس دوازدهم در امیدآفرینی اظهار کرد: مجلس دوازدهم با استفاده از تجربیات مجالس گذشته می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و به مجلس امیدآفرین تبدیل شود. به هر حال مجالس قبل از جمله مجلس یازدهم اقدامات خوبی را رقم زده‌اند که می‌توان این اقدامات را بررسی و آنها را تکامل داد یا اینکه نقاط ضعفشان را احصاء و مراقب بود دیگر تکرار نشوند.

وی افزود: شاهد هستیم که نیروهای جدید وارد مجلس دوازدهم شده‌اند و ورود نیروهای جدید و جوان توان مجلس را مضاعف می‌کند و از سوی دیگر طرح‌های بهتر و قوانین کارآمدتری را به دنبال خواهد داشت و لذا باید گفت مجلس جدید می‌تواند با استفاده از تجربیات مجالس قبل کارآمدتر ظاهر شود.

مجلس دوازدهم راهبرد اقتصادی داشته باشد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجلس دوازدهم انتظار می‌رود راهبرد اقتصادی داشته باشد، گفت: اگر دقت شود متوجه خواهیم شد همواره طی سال‌های گذشته مقام معظم رهبری عناوین اقتصادی را برای شعار سال انتخاب کرده‌اند و این نشان از اهمیت اقدامات اقتصادی دارد و به همین دلیل مجلس دوازدهم در راستای حل مشکلات اقتصادی ضمن اینکه باید کمک‌حال دولت باشد، خودش هم راهبردی مشخص و مدون را در دستورکار قرار دهد تا ان‌شاءالله با کمک دولت بتواند مسیر حل مشکلات اقتصادی را هموار سازد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان کرد: عناوین اقتصادی که رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌کنند را باید به راهبرد کلان تعبیر کرد و براساس این راهبرد کلان بهتر است مجلس دوازدهم و دولت، مسیر و راهبردهای زیرمجموعه را تعریف کنند.


بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه باید بر اقتصاد دانش‌بنیان تمرکز جدی صورت گیرد، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان مشکلات جوانان را حل می‌کند، اقتصاد را پویا و رقابتی می‌کند و از سوی دیگر فضای کسب و کار را بهبود می‌دهد و براساس همین دلایل بهتر است مجلس دوازدهم برروی تقویت اقتصاد دانش‌بنیان تمرکز کند. به باور من میان مهار تورم و رشد تولید با اقتصاد دانش‌بنیان می‌توان ارتباط برقرار کرد؛ به عبارت بهتر اگر می‌خواهیم تولید رشد کند بهتر است تولیدات دانش‌بنیان داشته باشیم و سپس با تقویت تولید و تقویت اشتغال تورم هم مهار خواهد شد.

کاهش نرخ بیکاری طی دو سال گذشته

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دو سال گذشته نرخ بیکاری کاهش یافته یعنی از صفر و منفی یک به مثبت چهار رسیده و این نشان‌دهنده رشد تولید در کشور است، البته هرچند تا جایگاه مطلوب فاصله وجود دارد اما هم مجلس و هم دولت گام‌های مؤثری را در راستای حمایت از تولید به ویژه تولید دانش‌بنیان و مهار تورم برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی درباره ضرورت توجه مجلس دوازدهم و دولت بر مهار تورم اظهار کرد: با وجود اینکه نرخ بیکاری روند نزولی به خود گرفته اما تورم همچنان به صورت افسارگسیخته در حال جولان دادن است و باید آن را مهار کرد. رشد تولید تنها یکی از چند راهکار مهار تورم محسوب می‌شود و برای مهار کامل باید چند اقدام دیگر هم صورت پذیرد که ایجاد فضای امید در جامعه، مقابله با نوسانات بازار ارز، حضور بیشتر در بازارهای جهانی، تقویت مبادلات تجاری با همسایگان، مبارزه با فساد و غیره در تحقق مهمترین بُعد شعار سال 1402 یعنی مهار تورم اثرگذارند.

وی گفت: مجلس دوازدهم باید هر یک از این راهکارها را مدنظر قرار دهد و راهبرد عملیاتی برای تحقق مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب در اختیار داشته باشد.

نمایندگان منتخب از حواشی پرهیز کنند

نماینده مردم تبریز در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر توصیه اخیر مقام معظم رهبری به منتخبان مردم در مجلس دوازدهم مبنی بر اینکه مراقب باشید کام ملت تلخ نشود، اظهار کرد: نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم تا آنجا که ممکن است باید از حواشی دوری کنند و مراقب باشند به فضای دوقطبی جامعه دامن نزنند. تعارض‌هایی که وجود دارند هم به اعتماد و امید مردم خدشه وارد می‌کنند و هم اینکه نمایندگان را از وظیفه اصلی خود که همان حل مشکلات اقتصادی است دور خواهند ساخت.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: فقط باید برروی حل مشکلات اقتصادی رقابت وجود داشته باشد و همچنین بهتر است بدانیم رقابت برای رسیدن به پست و مقام یک سم مهلک است و وظیفه اصلی و ذاتی یک نماینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را وارد حواشی می‌سازد. به عنوان مثال هنوز مجلس دوازدهم تشکیل نشده برخی از ریاست مجلس جدید سخن می‌گویند و این قبیل سخنان فقط به حواشی دامن می‌زند و هیچ نفعی برای کشور ندارد. باید اجازه داد مجلس جدید تشکیل شود تا سپس خود نمایندگان منتخب برای ریاست مجلس تصمیم‌گیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: نمایندگان منتخب فراموش نکنند که عصاره فضائل ملت هستند و باید فقط رویکردهای اصلی را مدنظر قرار دهند و به شدت از حواشی پرهیز کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha