برپایی محافل قرآنی و تبلیغ معارف شیعی در تانزانیا + عکس
کد خبر: 4205631
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی خبر داد:

برپایی محافل قرآنی و تبلیغ معارف شیعی در تانزانیا + عکس

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی از برگزاری محافل متعدد قرآنی و تفسیری ویژه ماه مبارک رمضان در مدارس تابعه المصطفی در تانزانیا، کیگامبونی و زنگبار با حضور اساتید و چهره‌های بین‌المللی قرآنی ایران و تانزانیا خبر داد.

علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی در تانزانیا

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی در تانزانیا، بروندی و مالاوی همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: خدا را شاکریم امسال نیز همانند سال گذشته پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری محافل مختلف قرآنی با موضوعات مختلف کرده‌ایم.

استاد جامعه المصطفی العالمیه به برپایی کارگاه تخصصی فنون تلاوت قرآن کریم در تانزانیا و مدارس تابعه المصطفی در نقاط مختلف این کشور آفریقایی اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت قرآنی شیعیان در تانزانیا اعم از بومیان و غیر بومیان و کمبود حافظان و قاریان متبحر شیعه در مقابل قاریان اهل‌سنت، واکنش و تقویت وضعیت قرآنی این مذهب در تانزانیا الزامی است. همچنین وهابیت با ارتقای فعالیت‌های قرآنی توانسته، خود را به عنوان مروّج قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) معرفی کند.

تقوی بیان کرد: وهابیت با همین نگاه تجمعات قرآنی و ملی بزرگی برگزار و با این روش طرفداران بسیاری را به مذهب ساختگی خود جذب کرده است؛ لذا ما شیعیان تانزانیا می‌توانیم از همین رهیافت قرآنی به هدایت مردم روی آورده و آنان را به مذهب حقیقی اهل‌بیت(ع) ترغیب کنیم.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به برنامه‌های قرآنی برگزار شده، اضافه کرد: برگزاری «دوره یک روزه در مدرسه قرآنی حضرت فاطمه(س) کیگامبونی»، «کارگاه ۵ روزه در مدرسه قرآنی المصطفی در منطقه نیمه خود مختار زنگبار»، «قرائت در سفارت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت میلاد امام حسین(ع)»، «قرائت مجلسی در رایزنی فرهنگی در مراسم دعای کمیل (در جمع ایرانیان مقیم دارالسلام)، قرائت دعای کمیل و سخنرانی در این مراسم»، «قرائت در همایش بین‌المللی بزرگ امام حسین(ع) به میزبانی خوجه‌های اثنی عشری دارالسلام با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی تانزانیا»، «قرائت مجلسی در همایش بین‎المللی علمی گفتمان منجی، به میزبانی نمایندگی جامعه المصطفی با حضور علما، بزرگان ادیان و مذاهب و اساتید و دانشجویان و دانش‌پژوهان»، «قرائت قرآن کریم در المهدی سنتر جماعت شیعه پاکستانی‌ها به مناسبت نیمه شعبان» و «کرسی قرائت قرآن کریم در واحد خواهران نمایندگی المصطفی در شرق آفریقا» بخشی از فعالیت‌های قرآنی این نمایندگی طی ماه‌های اخیر در تانزانیاست.

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا به برگزاری کارگاه تخصصی فنون تلاوت قرآن کریم با حضور یکی از چهره‌های بین‌المللی و ممتاز قرآن کریم در این نمایندگی اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی فنون تلاوت قرآن کریم با تدریس حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمیدرضا مقدسی و همکاری اداره کل قرآنی سازمان مرکزی جامعه المصطفی از دیگر برنامه‌های اخیر این نمایندگی بود که ۴۵ روز با حضور ۴۰ دانش‌پژوه قرآنی از مناطق مختلف و مدارس تابعه و پیوسته المصطفی در نمایندگی شهر دارالسلام برگزار شد. 

برگزاری محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در مدارس تابعه المصطفی در تانزانیا

وی هدف از برگزاری این دوره را تجهیز طلاب شیعه به فنون قرائت قرآن کریم دانست و گفت: در این دوره سعی بر آن داشته‌ایم تا افرادی را به عنوان مربی قرآن تربیت کنیم تا در جهت بی‌سوادی قرآنی در میان جامعه شیعی منطقه گام مؤثری بردارند. این کارگاه در ۱۰۴ جلسه ۴۵ دقیقه‌ای در۴ جلسه به صورت روزانه و در قالب ۹ محور از جمله «ویژگی‌های اصوات»، «مراقبت‌های صوتی و بهداشتی»، «آشنایی با برخی از مقامات قرائت قرآن کریم»، «سبک شناسی در هنر تلاوت»، «آشنایی با علامت‌های وقف و ابتدا»، «بیان نکته‌های تجویدی»، «آشنایی بافنون القاء معانی در تلاوت قرآن»، «تقلید از استاد شحات انور در قرائت سوره کهف» و «تقلید سوره‌های مختلف از قراء مطرح جهان اسلام» برگزار شد.

وی اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی تخصصی را، «تربیت قاری طلبه قرآن شیعه»، «تربیت مربی و معلم تلاوت قرآن»، «نشر آموزه‌های پایه قرائتِ فصیح و آهنگین قرآن کریم»، «ایجاد علاقه و زمینه برای پرداختن به فراگیری فنون قرائت قرآن در سطوح بالاتر» و «فراگیری اصول کلی تقلید و ارائه قرآن کریم به صورت تقلیدی در شیوه تحقیق» بیان کرد.

برگزاری محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در مدارس تابعه المصطفی در تانزانیا

استاد جامعه المصطفی العالمیه گفت: در مراسم اختتامیه این کارگاه علاوه بر سخنرانی استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمیدرضا مقدسی و شیخ عبدالماجد از اساتید قرآنی المصطفی در تانزانیا، نفرات برتر این دوره قرآنی تقدیر شدند.

 

 

برگزاری محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در مدارس تابعه المصطفی در تانزانیابرگزاری محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در مدارس تابعه المصطفی در تانزانیابرگزاری محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در مدارس تابعه المصطفی در تانزانیا

انتهای پیام
captcha