روزه‌داری مانع اهدای خون نیست
کد خبر: 4204999
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

روزه‌داری مانع اهدای خون نیست

به مناسبت تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن پویش «فرشتگان رمضان» با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایان سال و آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شرکت در پویش بهار در بهار چون روزه‌داری مانع اهدای خون نیستبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی این سازمان از برگزاری پویش فرشتگان رمضان خبر داد و گفت: این پویش از سه‌شنبه 22 اسفندماه مصادف با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهدداشت. 

حاجی‌بیگی ضمن تبریک به مناسبت ماه ضیافت‌الله و عید نوروز، از اهداکنندگان خون که همیشه حامی بیماران نیازمند به خون بوده‌اند تشکرکرد و افزود: چه خوب است هموطنان این روزها را آغازی بر تحول جدید زندگی خود قراردهند و با اهدای خون به جمع اهدا کنندگان زندگی بپیوندند.

وی خصوصا از بانوان و جوانان دعوت کرد که این روزهای پرشور و معنویت و بهار قرآن و طبیعت را مغتنم شمارند و در حمایت بیماران آستین همت بالا بزنند تا بیماران نیازمند به خون نیز در این روزها در کنار سفره افطار و هفت سین در جمع خانواده حضور داشته باشند و دعای خیر آنان بهترین برکت و توشه این روزهای پر فیض اهدا کنندگان خون باشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به افزایش درخواست خون به خاطر بالا رفتن مصرف و تعدد جراحی‌های پایان سال، گفت: از سوی دیگر همیشه به خاطر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش می‌یابد و ایام تعطیلات و مشغله پایان سال نیز این موضوع را تشدید می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش ذخایر خون شود. 

حاجی‌بیگی تأکید کرد: وقتی روزه‌دار شرایط جسمی مناسبی دارد، روزه‌داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی‌کند و اهدا کننده می‌تواند با صرف وعده غذایی مناسب و استفاده از مایعات بیشتر در وعده سحری برای اهدای خون اقدام کند.

مراکز اهدای خون سراسر کشور در این ایام آماده پذیرش اهداکنندگان است و علاقه‌مندان برای اطلاع از آدرس و ساعات فعالیت مراکز اهدای خون سراسر کشورمی‌توانند اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام
captcha