همایش «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» مجوز lSC کسب کرد
کد خبر: 4204421
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

همایش «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» مجوز lSC کسب کرد

دبیر علمی همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» از دریافت مجوز lSC از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام برای این همایش بین‌المللی خبر داد.

سیدمهدی طاهری، دبیر همایش

سیدمهدی طاهری، دبیر همایش بین‌المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در خرداد ۱۴۰۳ همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین را با همکاری ۱۸ مرکز داخل و خارج کشور، در سه بخش «مبانی فکری و اندیشه‌ای»، «عملیات طوفان الاقصی و پیامد‌های آن»، «راه‌کار‌های حل مشکل فلسطین» با بیش از ۳۰ محور و پوشش ۱۰ رشته علمی برگزار می‌کند.

وی افزود: در این راستا طبق پیگیری‌های صورت گرفته از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، کد اختصاصی ISC برای همایش با شماره ۸۰۸۸۱ _ ۰۲۲۴۰ صادر شده است و اساتید و پژوهشگران می‌توانند با ارائه مقالات خود به این همایش به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو، در صورت پذیرش مقاله از امتیاز ISC بهره‌مند شوند. 

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی المصطفی ادامه داد: دانش‌پژوهان جامعه المصطفی العالمیة در مقطع دکتری هم در صورت پذیرش مقاله آن‌ها در این همایش، از آزمون کتبی جامع دکتری معاف خواهند شد.

همایش «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» مجوز lSC کسب کرد

وی افزود: «اندیشه، بنیان‌های فکری و تاریخچه صهیونیسم جهانی»، «پیشینه تاریخی اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی»، «نقش قدرت‌های بزرگ در تشکیل رژیم جعلی اسرائیل، اشغال فلسطین و تداوم آن»، «بررسی ماهیت، ابعاد و نتایج اشغالگری فلسطین از منظر حقوقی، سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی، اخلاقی، تربیتی، روانشناسی و ...»، «بررسی اشغال فلسطین از دیدگاه قوانین، اسناد و سازمان‌های بین‌المللی»، «حمایت از مظلوم از دیدگاه اسلام و سایر ادیان»، «مبانی قرآنی، روایی، فقهی، حقوقی، سیاسی و ... در باب مقاومت و مبارزه با اشغالگری»، «وظایف و مسئولیت‌های دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال اشغالگری اسرائیل»، «حمایت برخی دولت‌ها و سازمان‌ها از اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی و پیامد‌های حقوقی، سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی و ... آن در منطقه و جهان»، «بررسی نقض حقوق بشر توسط اسرائیل از منظر فقه، حقوق و اسناد بین‌المللی» و... از جمله محور‌های این همایش علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است.

دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی را نباید در رژیم صهیونیستی مستقر در سرزمین‌های اشغالی خلاصه کرد؛ لابی صهیونیستی با بهره‌گیری از اهرم‌های سیاسی، اقتصادی و غول‌های رسانه‌ای، رژیم اسرائیل را به عنوان مدافع فرهنگ و تمدن غربی و اعراب و مسلمانان را نقطه مقابل دموکراسی معرفی می‌کنند که عملیات طوفان الاقصی خط بطلانی بر این رویکرد کشید.

طاهری یادآور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات این همایش بین‌المللی ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ می‌باشد و اصل همایش در تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ مصادف با ۳۰ می ۲۰۲۴ و ۲۱ ذی القعده ۱۴۴۵ با مشارکت ۱۸ نهاد علمی و آموزشی همکار برگزار خواهد شد. امید است مقالات برتر با حضور نویسندگان در همایش ارائه شود و در مجلات علمی و مجموعه مقالات برتر نیز چاپ می‌گردد.

وی گفت: محققان مقالات خود را در محیط word با فونت ۱۴، به همراه نسخه pdf با حجم ۱۵ تا ۲۵ صفحه (۳۰۰ کلمه‌ای)، از طریق پست الکترونیک و سایت همایش به دبیرخانه ارسال کنند.

همایش «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین» مجوز lSC کسب کرد

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه همایش به شرح زیر است:

آدرس: ایران، قم، بلوار امین، سه راه سالاریه، مجتمع امین، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، معاونت پژوهش.

سایت همایش: https://palestine.hamayesh.miu.ac.ir

پست الکترونیک: palestine@miu.ac.ir 

تلفن دبیرخانه: ۰۰۹۸۲۵۳۲۱۳۳۲۹۲ - ۰۰۹۸۹۹۴۲۰۱۸۴۰۶

انتهای پیام
captcha