نمایشگاه عملکرد و دستاورد‌های فرهنگی مجتمع عالی فقه برپا شد+ عکس
کد خبر: 4203947
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

نمایشگاه عملکرد و دستاورد‌های فرهنگی مجتمع عالی فقه برپا شد+ عکس

همزمان با هفته تربیت، نمایشگاه عملکرد علمی و فرهنگی تشکل‌های علمی مجتمع آموزش عالی فقه فعالیت خود را آغاز کرد.

نمایشگاه عملکرد و دستاورد‌های فرهنگی مجتمع عالی فقه برپا شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه جامعه المصطفی عصر چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه اظهار کرد: فعالیت ۱۰۲ تشکل فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه و برگزاری چندین همایش به ویژه همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از افتخارات این مجموعه است، تشکل‌های علمی و فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه در عرصه آموزش‌ها و پژوهش‌های فضای مجازی، فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

وی، فعالیت ۱۸ انجمن علمی و پژوهشی و ۱۷ مجله علمی تخصصی را از دیگر دستاورد‌های دانشی مجتمع آموزش عالی فقه عنوان کرد و گفت: طلاب و دانش‌پژوهان مجتمع آموزش عالی فقه، به صورت شبانه‌روزی در مسیر تحصیل، تدریس و تبیین آموزه‌های معارف ناب الهی فعال هستند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه به مصادیقی از توطئه دشمنان علیه دین و هجمه به فرهنگ دینی جوامع اشاره و اظهار کرد: باید از جهت علمی و رفتاری، تمام همت خود را در مسیر خنثی‌سازی برنامه‌های دشمنان قرار دهیم، اقدام خالصانه از مهمترین مولفه‌های برکت آفرین در این مسیر می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی بر اهمیت رویکرد‌های راهبردی تأکید کرد و گفت: باید فعالیت‌های علمی ما اعم از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فعالیت‌های فرهنگی در مسیر تعالی دین و معارف ناب الهی قرار گیرد.

وی بیان کرد: نشریه «مطالعات فقه تربیتی» دارای رتبه علمی ـ پژوهشی و ۳ نشریه «مطالعات فقه امامیه»، «مطالعات اصول فقه امامیه» و «مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث» دارای رتبه علمی ـ ترویجی، یک نشریه به زبان اردو است. مابقی نشریات به صورت تخصصی توسط انجمن‌های علمی مجتمع منتشر می‌شوند.

وی ادامه داد: انجمن‌های علمی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های نه تنها مجتمع آموزشی عالی فقه، بلکه المصطفی محسوب می‌شوند که شتاب‌دهنده حرکت علمی هستند. در حال حاضر محققین، طلبه‌ها، فارغ‌التحصیلان و طلاب در حال تحصیل مجتمع، مقالاتی را تدوین کرده و در قالب مجلات تخصصی با عنوان «فقه تخصصی» به جامعه علمی تقدیم می‌کنند.

یادآور می‌شود، این نمایشگاه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی‌قدوسی، معاون فرهنگی، تربیتی جامعه المصطفی افتتاح شد.

در این نمایشگاه، بیش از ۱۰۰ تشکل مجتمع، دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف قرآنی، تبلیغی، اجتماعی، دوره‌های مهارتی، فضای مجازی و … به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه عملکرد و دستاورد‌های فرهنگی مجتمع عالی فقه برپا شد

نمایشگاه عملکرد و دستاورد‌های فرهنگی مجتمع عالی فقه برپا شد

نمایشگاه عملکرد و دستاورد‌های فرهنگی مجتمع عالی فقه برپا شد

انتهای پیام
captcha