اخبار مربوط به انتخاب رئیس آینده مجلس خبرگان صرفاً گمانه‌زنی است
کد خبر: 4203941
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
حجت‌الاسلام خاتمی در نشست خبری:

اخبار مربوط به انتخاب رئیس آینده مجلس خبرگان صرفاً گمانه‌زنی است

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری درباره موضوعات مرتبط با انتخاب رئیس آینده مجلس خبرگان ششم گفت: خود اعضای مجلس خبرگان رهبری در این باره تصمیم‌گیری خواهند کرد و آنچه که در مطبوعات و رسانه‌ها گفته می‌شود صرفاً گمانه‌زنی است.

حجت الاسلام خاتمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری که به مدت دو روز، 15 و 16 اسفند ماه برگزار شد، دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

در بخشی از این بیانیه هشت بندی آمده است: بار دیگر تأکید می‌گردد که جمهوری اسلامی ایران در عمر نزدیک به نیم قرن خود نشان داد که یک الگوی تمام عیار مردم‌سالاری دینی است. در واقع، امروز نظام اسلامی ما با دو ویژگی اساسی «خاستگاه مردمی» و «تعهد اسلامی» تعریف می‌شود که در استمرار و استحکام خویش بدان وابسته است. مجلس خبرگان رهبری، ضمن تأکید بر حفظ و تقویت این ویژگی‌های بارز، نسبت به تضعیف یا کمرنگ شدن هر یک از «پشتوانه جمهوری» و «محتوای اسلامی» نظام مقدس جمهوری اسلامی، هشدار می‌­دهد.

این بیانیه می‌افزاید: با تبریک به نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر این نکته تأکید می‌شود که «تقوای الهی و عدالت» مبنای مشروعیت مسؤولان در نظام اسلامی است و آن‌ها باید ضمن رعایت تقوی و عدالت در زندگی شخصی و اجتماعی، تلاش خود را جهت مبارزه با تبعیض و امتیازطلبی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی که مصداق بارز «ظلم» است به کار برند و همواره خداوند متعال را ناظر بر اعمال و گفتار خویش بدانند و اعتماد مردم را پاس بدارند.

پس از پایان این اجلاس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، سخنگو و نماینده استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با هماهنگی شورای نگهبان به امید خدا و با پیام مقام معظم رهبری در خرداد ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی حول موضوع ریاست مجلس خبرگان ششم گفت: خود اعضای مجلس خبرگان رهبری در این باره تصمیم‌گیری خواهند کرد و آنچه که در مطبوعات و رسانه‌ها گفته می‌شود صرفاً گمانه‌زنی است، البته ناگفته نماند برخی اوقات هم احساس می‌شود برخی میل باطنی خود را به‌عنوان گمانه‌زنی مطرح می‌کنند، ولی هیچ‌یک از این‌ها مستند نیست بلکه مستند آن است که اعضای خبرگان رهبری ششم در مورد ریاست و هیئت‌رئیسه خبرگان تصمیم خواهند گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تقدیر از رئیس جمهور بابت حضور در این اجلاسیه با وجود تمام مشغله‌های کاری گفت: رئیس جمهور محترم با تمام مشغله‌های کاری که داشت اما در جلسات مجلس خبرگان به خوبی حضور داشت، البته ظهر امروز برای بررسی و رسیدگی به مسائل سیل سیستان‌وبلوچستان به این استان سفر کرد ولی اینکه رئیس جمهور دو روز تمام وقت خود را بگذارد و در جلسات مجلس خبرگان شرکت کند، واقعاً حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام خاتمی اضافه کرد: در این دو روز در مجموع ۲۵ نفر از خبرگان رهبری صحبت کردند و دغدغه‌هایشان را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند و همچنین در جلسات از ملت عزیز ایران به‌دلیل حضور شکوهمند و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند تجلیل و تکریم صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha