ویژگی‌های انسان سعادتمند از نگاه قرآن و عترت تبیین شد
کد خبر: 4202522
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
توسط رئیس نمایندگی المصطفی در مسکو؛

ویژگی‌های انسان سعادتمند از نگاه قرآن و عترت تبیین شد

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در مسکو طی سخنانی ویژگی‌های انسان سعادتمند از نگاه قرآن و عترت را تببین کرد.

رسول عبداللهی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در روسیه

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از نمایندگی المصطفی در روسیه، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در روسیه عصر امروز چهارشنبه نهم اسفند در آیین گرامیداشت یاد مترجم فقید سفارت ایران در مسکو و تهران، مرحوم «حسین جهانگیری آذر» که در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) مسکو برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد ماه شعبان و همچنین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث به تبیین ویژگی‌های انسان سعادتمند پرداخت.

وی افزود: از ویژگی‌های انسان سعادتمند که در قرآن کریم به اوصاف آن اشاره کرده است، می‌توان از تقوا، پرهیز از غرور، بهره‌گیری از نعمت عقل و خرد، خودداری از هرگونه فساد و غوطه‌وری در مال و قدرت و اهتمام به نماز اول وقت به عنوان ملزومات عاقبت به خیری و سعادت انسان یاد کرد.

این آیین با قرائت آیاتی از قرآن کریم و خواندن مناجات شعبانیه ادامه یافت، پایان‌بخش آن اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو خاتمه یافت.

مرحوم حسین جهانگیری آذر، پانزدهم بهمن‌ماه در اثر ایست قلبی هنگام ورزش درگذشت و پیکر وی، پس از تشییع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برای خاکسپاری به تهران منتقل شد.

یادآور می‌شود، این مراسم به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور سفیر کشورمان در روسیه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha