برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در یزد اعلام شد
کد خبر: 4202209
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در یزد اعلام شد

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در این استان را اعلام کرد.

سعید حیدری، رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی یزدسعید حیدری، رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: استان یزد 28 شهید امور تربیتی تقدیم انقلاب کرده و در این هفته برنامه‌های متعددی در استان پیش‌بینی شده که در طول هفته اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این هفته که از امروز، هشتم اسفندماه با عنوان «امور تربیتی، صدقه جاریه، شهیدان رجایی و باهنر» نامگذاری شده، آغاز و همایش 800 نفری مربیان، معلمان و مشاوران امور تربیتی و پرورشی با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد از جمله برنامه‌های این روز است، همچنین در حاشیه این مراسم یاد شهدای تربیت به‌ویژه شهید فائزه رحیمی از شهدای حادثه تروریستی کرمان گرامی داشته می‌شود.

حیدری افزود: نهم اسفندماه به نام «امور تربیتی و تشکل‌های دانش‌آموزی» نامگذاری شده که اداره مدرسه توسط تشکل‌های دانش‌آموزی در قالب طرح ایما انجام خواهد شد. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع انتخاب اصلح و انتخاب اولی‌ها و دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه، دهم اسفندماه به نام «امور تربیتی، ایثار و شهادت» نامگذاری شده و غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی ناحیه یک و دو و دیدار با پیشکسوتان امورتربیتی و خانواده آنان از جمله برنامه‌های این روز است.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: روز جمعه، 11 اسفندماه به نام «امور تربیتی و تربیت مهدوی» نامگذاری شده که حضور هماهنگ ارکان مؤثر تربیت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و قرائت سراسری دعای عهد و ندبه دانش‌آموزی برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره با نامگذاری روز شنبه، 12 اسفندماه به نام «امور تربیتی و خانواده»، تکریم خانواده‌های موفق و ارکان مؤثر تربیتی مدرسه را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد و اظهار کرد: روزهای 13 و 14 اسفندماه نیز به نام «امور تربیتی و رسانه» و «امور تربیتی و جهادگران تربیتی» نامگذاری شده که تکریم مبلغان طرح امین، نشست با مربیان و فعالان جهادی تربیتی و تبادل نظر در طرح‌های مشترک از جمله برنامه‌های این ایام است.

خبرنگار: اعظم السادات میرجلیلی

انتهای پیام
captcha