آثار مدیحه‌سرایی اجرا شده در صحن مسابقات بین‌المللی قرآن + صوت
کد خبر: 4201417
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

آثار مدیحه‌سرایی اجرا شده در صحن مسابقات بین‌المللی قرآن + صوت

در ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گروه‌های مدیحه‌سرایی در سالن اصلی مسابقات به اجرای برنامه پرداختند.

سیدمحمد موجانی، مسئول کمیته محافل و نشست‌های چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با ایکنا گفت: یکی از برنامه‌های مصوب کمیته محافل و نشست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران اجرای گروه‌های مدیحه‌سرایی ممتاز کشور بود. مهرماه امسال فراخوانی با همین موضوع و جهت دریافت آثار با معیارهایی همچون چندزبانه بودن و موضوعات روز منتشر و آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: از بین این آثار دریافت شده داوری انجام شد و مجموعاً به شش گروه و شش اثر در بخش آقایان رسیدیم که کار تولید و ضبط، تنظیم، آهنگ‌سازی و مراحل نهایی تولید اثر تا قبل از مسابقات انجام شد. در بخش بانوان نیز استقبال خوبی شد و گروه‌های ممتازی آثار خود را ارسال کردند که در نهایت آثار گروه‌های تسنیم البرز، آفاق و صهبای تهران جهت اجرا در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران انتخاب شد.

موجانی تصریح کرد: این آثار که مجموعه بسیار فاخری شامل 10 اثر اجرا شده در مسابقات بود، تجمیع کردیم. در این آثار موضوعات خوبی همچون مقاومت، پیامبر اکرم(ص)، وحدت، امام علی(ع)، مهدویت، انتظار و ... را پوشش داد. آثار تولید شده با بهترین کیفیت و با زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و ترکی تولید شد و در آخرین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن با عنوان آلبوم مدیحه‌سرایی و هم‌آوایی «اقرا» در مجموعه آقایان و بانوان رونمایی شد. 

مسئول کمیته محافل و نشست‌های چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بیان کرد: امیدواریم این سیره و این روش در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و باعث رشد گروه‌های مدیحه‌سرایی کشور در جهت تولید آثار فاخر و به روز شود و مورد استفاده مسلمانان در سراسر دنیا قرار گیرد.  

کد
کد
کد
کد
کد
کد
انتهای پیام
captcha