نماز مسیر رسیدن به هدف قرب الهی است
کد خبر: 4201198
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

نماز مسیر رسیدن به هدف قرب الهی است

استاندار لرستان گفت: علیرغم اینکه هدف از عبادت قرب الهی است اما توجه به نماز به عنوان مسیر رسیدن به این هدف بسیار حائز اهمیت است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، دوم اسفندماه، در اجلاس استانی نماز با موضوع نماز، نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم اینکه هدف از عبادت قرب الهی است اما توجه به نماز به‌عنوان مسیر رسیدن به این هدف بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص ضرورت برپایی نماز جماعت در جامعه، اظهار کرد: نماز جماعت باید در شأن جامعه اسلامی برپا شود لذا دستگاه‌های اجرایی استان باید در این خصوص فعال باشند.

زیویار با اشاره به اینکه نماز یک بحث اساسی در زندگی بشر بوده و این فریضه را نباید به عنوان وظیفه بنگریم، افزود: در قرآن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بیش از 800 آیه به اقامه نماز اشاره شده، لذا با تأکیدات فراوان این فریضه الهی باید در ادارات جدی گرفته شود.

استاندار لرستان افزود: دغدغه‌های موجود در خصوص برپایی نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی استان باید برطرف شود همچنین ترویج و رونق بخشی برگزاری نماز جماعت در ادارات این استان ضروری است و این فریضه الهی باید با حضور حداکثری برگزار شود.

وی ادامه داد: در این راستا وظایفی برعهده دستگاه‌های اجرایی است تا نماز جماعت را در شان جامعه اسلامی اجرا کنند چراکه در کشوری زندگی می‌کنیم که حکومت مردم سالاری دینی بر آن حاکم می‌باشد.

زیویار با اشاره به اینکه باید اقدامات فرهنگی در مدارس افزایش یابد همچنین حضور مسئولان در مساجد و برگزاری‌ نماز جماعت ضروری است و هم‌اندیشی برای رونق بخشی برگزاری جماعت باید در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: متمرکزترین شرایطی که یک بنده می‌تواند در برابر معبود انجام دهد فریضه نماز و برگزاری پرشور آن در مساجد مختلف وظیفه دینی است.

در این اجلاس از مدیران دستگاه‌های آموزش و پرورش، کمیته امداد، برنامه و بودجه، منابع طبیعی، آبفا، غله و خدمات بازرگانی، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهداری، اقتصاد و دارایی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندان ها، تبلیغات اسلامی، فرماداری خرم آباد، انتقال خون و جهادکشاورزی به دلیل اقدامات مؤثر و فعال در حوزه اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha