لزوم استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی
کد خبر: 4199574
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مسئول نهاد رهبری دانشگاه لرستان تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روابط عمومی‌ها گفت: با توجه به اینکه به انتخابات بسیار مهم پیش‌ رو نزدیک می‌شویم از ظرفیت روابط عمومی‌ها هم باید برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در فضای دانشگاه‌ها بهره گرفت.

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در نشست مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور که 23 بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: اگر روابط عمومی یک دستگاه قوی باشد می‌تواند رضایت‌مندی مردم از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را افزایش بدهد.

وی با بیان اینکه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری روابط عمومی‌ها نباید حرف سست و غیرواقعی بزنند و همیشه باید با مردم صادق باشند، ادامه داد: روابط عمومی‌ها براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید همواره مسیر ارتباط بین مردم با سازمان را باز نگه دارند و تقویت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه به انتخابات بسیار مهم پیش‌رو نزدیک می‌شویم از ظرفیت روابط عمومی‌ها هم باید برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در فضای دانشگاه‌ها بهره گرفت.

روابط عمومی‌ها صدای رسای حق و حقیقت هستند

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی‌ها، هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را بیان می‌کنند و از سوی دیگر، صدای بیان دردها و نقص‌ها هم هستند، اظهار کرد: جایگاه قلم در قرآن کریم بسیار بالاست به‌گونه‌ای که در قرآن سوگند به قلم آمده است و اینجاست که نقش روابط عمومی‌ها یک نقش مهم توحیدی است؛ زیرا روابط عمومی‌ها با قلم و بیان، سر و کار دارند.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها مصداق و جلوه‌ای از کار و رسالت پیامبران هستند، اضافه کرد: روابط عمومی‌ها صدای رسا و حق نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان می‌رسانند.

نظری با بیان اینکه فعالیت روابط عمومی‌ها در راستای جهاد تبیین است؛ پس قلم روابط عمومی‌ها باید هرچه بیشتر و اثرگذارتر، قوی‌تر شود، افزود: وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور یک مزیت برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نقش مهم دبیران مناطق در هم‌افزایی و کارایی روابط عمومی‌ها 

سارا رستمیان، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: تبادل تجربیات روابط عمومی‌ها هر منطقه با یکدیگر، بسیار اهمیت دارد و نقش دبیر هر منطقه در این رابطه، بایستی یک نقش تحول‌گرایانه باشد.

وی افزود: نقش دبیر هر منطقه در برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و برگزاری نشست‌های تبادل تجربیات و افزایش کارآیی روابط عمومی‌های هر منطقه، یک نقش اثرگذار و مهم است.

رستمیان درباره روابط عمومی‌های منطقه پنج دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی هستند که این ظرفیت‌ها در بخش‌های اطلاع‌رسانی و خبری باید تقویت شود و ارتقا پیدا کند.

یادآور می‌شود، در این نشست مدیران روابط عمومی‌ها منطقه پنج دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره روابط عمومی‌ها بیان کردند.

همچنین در این نشست، با ساز‌وکار رأی‌گیری، میثاق حیدری، رئیس روابط عمومی دانشگاه لرستان به عنوان دبیر منطقه پنج روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور انتخاب شد.

موضوعات مختلفی همچون اهمیت جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی، ضرورت تقویت فعالیت‌های چند رسانه‌ای روابط عمومی‌ها، مطالبه ارتقای چارت کاری روابط عمومی‌ها، اهمیت توجه بیش از پیش به کارکرد آموزش در مباحث خبرنگاری و خبرنویسی، راهکارهای تقویت نوآوری در فعالیت‌های روابط عمومی‌ها، اهمیت توجه به بهره‌گیری از تجریبات یکدیگر، برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و ... در این نشست مورد بحث، گفت‌وگو و تبادل دیدگاه قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha