7 کانال تلویزیونی تبلیغات نامزدهای مجلس در لرستان افتتاح شد + عکس
کد خبر: 4198838
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

7 کانال تلویزیونی تبلیغات نامزدهای مجلس در لرستان افتتاح شد + عکس

هفت کانال تلویزیونی تبلیغاتی برای رقابت نامزدها در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی مراسمی امروز، 20 بهمن‌ماه در لرستان افتتاح شد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، ۲۰ بهمن‌ماه، در جریان مراسم افتتاح هفت کانال تلویزیونی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان که در صدا و سیمای لرستان انجام شد، گفت: در راستای هدف عدالت‌گستری و هویت‌محوری برای نخستین بار با دستور رئیس‌جمهور، ۲۰۰ کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته مختص حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور راه‌اندازی شد که هفت کانال مربوط به استان لرستان است.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته به‌صورت آزمایشی در تک‌تک حوزه‌های انتخابیه لرستان این کانال‌ها راه‌اندازی و بارگذاری شد، افزود: امروز به‌صورت رسمی با حضور رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی این کانال‌ها در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

استاندار لرستان بهره‌گیری نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را تجلی اصلی جمهوریت نظام دانست و افزود: انتخابات تجلی اراده ملی است و یکی از وجوه اصلی نظام، جمهوریت است که مردم می‌توانند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

لزوم رعایت آداب و اخلاق مناظره‌های انتخاباتی

وی عدالت در انتخابات را یکی دیگر از وجوه جمهوریت نظام دانست و تأکید کرد: نامزدهای انتخابات با رعایت اخلاق و آداب مناظره در این برنامه‌های تلویزیونی و ارائه برنامه‌های خود می‌توانند مردم را با دیدگاه‌های خود آشنا کنند که بتوانند انتخاب اصلحی داشته باشند.

براساس این گزارش، مناظرات انتخاباتی نامزدهای دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی به‌صورت ضبط شده است و از بین نامزدهایی که در هر حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند، انجام خواهد شد.

مناظره‌ها شامل برخی سؤالات عمومی و عمدتاً مربوط به همان حوزه انتخابیه خواهد بود و نامزدها می‌توانند راهکارهای مورد نظر برای حل مسائل حوزه انتخابیه خود و همچنین حل مسائل کلانی که به عهده نماینده مجلس است را مطرح کنند.

بیش از ۹۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش کانال‌ها و شبکه‌های تلویزیونی حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های دوازده‌گانه قرار دارند و امروز نخستین مناظره بین نامزدهای حوزه‌های انتخاباتی لرستان برگزار شد. 

یادآور می‌شود، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha