دانش‌آموزان در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند
کد خبر: 4197103
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دانش‌آموزان در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی خواستار مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در انتخابات امسال شد و گفت: دانش‌آموزان به‌عنوان قشری بصیر و آگاه باید علاوه بر حضور در انتخابات، خانواده‌های خود را برای شرکت در این رویداد تشویق کنند.

حجت‌الاسالام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسالام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز، 11 بهمن‌‎ماه در مراسم نمادین نواخته شدن «زنگ انقلاب» که در دبیرستان نمونه‌دولتی نواب صفوی خرم‎آباد برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره)، گفت: در تاریخ ملت‌ها روزهای ماندگار و به یادماندنی‌ وجود دارد که از آن به یوم‌الله یاد می‎شود و در کشور ما نیز از دهه فجر انقلاب اسلامی به عنوان یوم‌الله یاد می‎شود.

وی با بیان اینکه در چنین روزی لطف خدا شامل حال یاری‌دهندگان دین خدا و قهر خدا شامل حال ظالمان و ستمکاران شد، افزود: ملت ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحت ستم دیکتاتور و مستبدان و استکبار قرار داشتند و روزهای سختی را پشت سر می‎گذاشتند.

شاهرخی اضافه کرد: همراهی ملت، رهبری امام خمینی(ره)، تمسک به دین اسلام و همچنین اعتماد مردم به روحانیت باعث شد پیروزی بزرگی برای ملت ایران رقم بخورد و شاهد سرنگونی رژیم شاهنشاهی در کشور باشیم.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی با گذر زمان آشکارتر می‎شود، ادامه داد: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیانات خود انقلاب اسلامی را آغازی برای ذلت و خواری استکبار به‌ویژه آمریکا معرفی کرد و امروز ما شاهد محقق شدن این فرموده امام راحل(ره) هستیم.

وی در ادامه به نقش دانش‌آموزان و معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی و نصب اعلامیه‎های امام خمینی(ره) در تابلو اعلانات مدارس و همچنین توزیع این اعلامیه‌ها بین مردم اشاره کرد و گفت: اعلام حمایتی که دانش‌آموزان و معلمان از انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) داشتند کمر رژیم ستم‌شاهی پهلوی را خم کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در شکل‌گیری یوم‌الله 13 آبان اشاره کرد و افزود: امروز کشور ما در یک مقطع حساس قرار دارد و ما شاهد هستیم در کشورهای همسایه رویدادهایی در حال رخ دادن است و این در حالی است که با وحدت، اتحاد و پیروی ملت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ما می‌بینیم کشور ایران در امنیت کامل به سر می‎برد.

شاهرخی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان لرستانی در المپیادهای علمی، ورزشی و کنکور سراسری و اینکه با دستان دانش‌آموزان، متفکران و نخبگان عملی ایران قوی خواهد شد، اظهار کرد: در اسفندماه امسال انتخابات مهمی را در پیش داریم و باید بدانیم انتخابات برای کشور امنیت‌ساز است و می‎توان با این انتخابات آینده بهتری را برای کشور رقم زد.

وی خواستار مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در این دوره از انتخابات شد و افزود: دانش‌آموزان به‌عنوان قشری بصیر، آگاه و بینا باید علاوه بر حضور در انتخابات، سایرین به‌ویژه خانواده‌های خود را برای شرکت در این انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: کشور ما امروز نیازمند اتحاد و همدلی است و با اتحاد می‎توانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی از دانش‌آموزان خواست ادامه‌دهنده و حافظ خون شهدا باشند و در اطاعت از رهبر و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا همواره نقش‌آفرین باشند و با اتحاد و یکپارچگی برای شکوفایی و موفقیت ایران اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha