افزایش ۶۵ درصدی معتکفان در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4196871
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

افزایش ۶۵ درصدی معتکفان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از ۱۵ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که نشان از افزایش ۶۵ درصدی معتکفان نسبت به سال قبل دارد.

اعتکاف، تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی، امروز، 10 بهمن‌ماه، اظهار کرد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده‌اند بلکه مؤمنان را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده‌اند و خوشبختانه این مراسم معنوی پس از انقلاب اسلامی و از سال ۷۵ به طور مستمر و منظم در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست تا بستری برای خودسازی و تزکیه نفس میهمانان الهی در ماه رجب باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری مردمی مراسم و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: البته سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول نیز در قالب وظایف و تکالیف محوله باید بر حسن اجرا و صیانت از اصل این برنامه‌ها نظارت داشته و با انجام همکاری و همراهی‌های لازم نسبت به تسهیل گری و بسترسازی برای حضور هر چه بیشتر اقشار و تشکل‌های مردمی اهتمام کنند.

حسینی، با اشاره به نتایج مثبت برگزاری مراسم اعتکاف ویژه هر قشر در ترغیب طیف‌های مختلف برای حضور در این مراسم معنوی و استفاده از فیوضات آن، گفت: چنانچه ظرافت‌ها و دقت‌های لازم در برگزاری چنین مراسمی متناسب با ذائقه هر قشر در نظر گرفته شود، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود و نمونه آن را در برگزاری چند ساله اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی در استان به خوبی لمس کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بر همین اساس با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه، تمهیدات و اقدامات لازم برای برگزاری منسجم و منظم مراسم اعتکاف ۱۴۰۲ از چند ماه پیش صورت گرفت به طوری که فرآیند ثبت‌نام مردم استان برای حضور در این مراسم در ادارات تبلیغات اسلامی و مساجد محوری و برگزار کننده اعتکاف از ۲۰ دی امسال آغاز شد و تا زمان آغاز مراسم نیز ادامه داشت.

وی اضافه کرد: ۱۵۶ مسجد استان میزبان ۱۵ هزار و ۳۹ نفر از مردم آذربایجان‌شرقی در مراسم اعتکاف امسال بودند که بیش از ۹ هزار و ۹۰۱ نفر از معتکفان را بانوان و پنج هزار و ۱۳۸ نفر را برادران تشکیل می‌دادند از این تعداد، 2 هزار و 8 پسر و 2 هزار و 457 دختر در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی و ۶۰۳ دانشجو شامل ۳۵۰ دانشجوی دختر و ۲۵۳ دانشجوی پسر نیز توفیق حضور در اعتکاف دانشجویی را داشتند.

حسینی گفت: تبریز با ۴۹ مسجد و شش هزار و ۱۷۵ معتکف و مرند با ۱۴ مسجد و یک هزار و ۵۸۵ معتکف بیشترین تعداد مساجد برگزار کننده و شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف ۱۴۰۲ را داشتند.

انتهای پیام
captcha