مشارکت در انتخابات ضامن امنیت و انسجام کشور است
کد خبر: 4196004
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

مشارکت در انتخابات ضامن امنیت و انسجام کشور است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: مردم ما با بصیرت و آگاهی و حضور حداکثری در انتخابات نقشه‌های شوم دشمن را خنثی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، ششم بهمن ماه، در خطبه‌های امروز نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، با بیان اهمیت انتخابات گفت: انتخابات یک تکلیف شرعی و عقلی بوده و مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده امنیت و انسجام کشور است. 

وی به مسئله دشمن‌شناسی اشاره کرد و افزود: دشمنان و در رأس آنها آمریکا در تلاش برای نااُمید کردن مردم در عرصه‌های مختلف هستند، اما مردم ما با بصیرت و آگاهی و حضور حداکثری در انتخابات نقشه‌های شوم دشمن را خنثی خواهند کرد.

شمسی‌فر به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام راحل به وطن بعد از ۱۵ سال تبعید اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) برای خدا قیام کرد و در این راه با تلاش و کمک مردم انقلابی توانست اسلام ناب را به دنیا معرفی کند و از آنجایی که این راه، راه حق است از دشمنان هراسی به دل راه ندادند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کشور گفت: اعتکاف فرصتی دوباره برای نزدیکی به خدا و پاکی از گناه و آماده شدن برای ورود به ماه رمضان است.

وی با اشاره به جایگاه مهم انتخابات پیشرو، بیان کرد: وظیفه همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم، انتخابات نشانه رشد و بصیرت سیاسی است، ایران خانه و وطن ما است، انسانی که نسبت به خانه خود بی‌تفاوت باشد، به چه درد می‌خورد؟ یک سری می‌خواهند در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برای سرنوشت ما تصمیم بگیرند، آیا می‌شود نسبت به آن بی‌تفاوت بود؟

شمسی‌فر گفت: کسی که رشد سیاسی و بصیرتی داشته باشد، نسبت به انتخابات و نسبت به سرنوشت خود، خانواده و کشورش بی‌تفاوت نیست، انتخابات نشانه وحدت و انسجام است، مهم‌ترین مسئله سیاسی هر کشوری مسئله انتخابات و حضور در انتخابات است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد افزود: مشارکت در تعیین سرنوشت مهم است، مگر می‌شود انسان نسبت به سرنوشت خودش مشارکت نکند؟ اگر کسی شرکت نکند به این معنا است که دیگران در مورد سرنوشت من تصمیم بگیرند، این بابصیرت و رشد سیاسی سازگار ندارد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و عقلی است، گفت: همچنین شرکت در انتخابات وظیفه سیاسی و اجتماعی است، حضور ما در انتخابات تضمین‌کننده امنیت ما است، انتخابات هر چه باشکوه‌تر، دشمن ناامیدتر می‌شود، مسئولان با پشتوانه رأی مردم بتوانند خدمت کنند، انتخابات، نظارت بر مسئول است چرا که فرد اگر خوب کار نکند، مردم سری بعد به او رأی نمی‌دهند.

شمسی‌فر گفت: آمریکا و دشمنان مرتب تبلیغ می‌کنند که در انتخابات شرکت نکنید، تا آنها برای ما تصمیم بگیرند، وقتی که شرکت نکردیم و انسجام نداشتیم، آن وقت آنها هر بلایی خواستند به سر مملکت می‌آورند، این نقشه دشمن است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مسئله غزه و کمک‌های آمریکا به اسرائیل در این‌ رابطه، گفت: آمریکا با وقاحت تمام قطعنامه را وتو می‌کند، آن وقت دم از حقوق بشر می‌زنند.

انتهای پیام
captcha