مشارکت حداکثری در انتخابات، تزریق‌ امید به جامعه است
کد خبر: 4195652
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مشارکت حداکثری در انتخابات، تزریق‌ امید به جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی گفت: انتخابات تزریق‌کننده امید در جامعه است و بر سرمایه اجتماعی می‌افزاید و سبب اقتدار ملی، امنیت و آرامش می‌شود که این مقوله مهم بر دوش مردم است.

اجتماع حماسه حضور در خرم آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، سوم بهمن‌ماه در اجتماع نیروهای مؤمن انقلابی در پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی که با عنوان «حماسه حضور، مشارکت حداکثری» در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: هر فرد مسئولیتی را بپذیرد که می‌داند اهلیت ندارد جایگاه آن فرد آتش است، چراکه با پذیرش مسئولیت و ناتوانی در جامعه ایجاد چالش و در پیشرفت اخلال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب تصمیم بر آن شد مجلسی شکل بگیرد که عصاره فضایل ملت باشد، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی از 22 بهمن به بعد به خواست مردم توجه و اراده و عزم ملت حاکمیت پیدا کرد، چراکه انتخابات اساس مردم‌سالاری است و اگر نباشد دیکتاتوری شکل می‌گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: رابطه مردم با حاکمیت را انتخابات شکل می‌دهد و به جامعه برای برطرف کردن مشکلات تزریق امید می‌کند، همچنین تزریق خون تازه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شاهرخی با بیان اینکه انتخابات تزریق‌کننده امید در جامعه است، یادآور شد: انتخابات تزریق خون تازه به کالبد نظام است و بر سرمایه اجتماعی می‌افزاید و سبب اقتدار ملی می‌شود و ضامن امنیت و آرامش است و این مقوله مهم بر دوش مردم است. انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری امنیت‌آفرین است و شاهد تأثیر در نشست‌های بین‌المللی خواهیم بود، ممکن است به اقدامات چندین نماینده انتقاد داشته باشیم، اما جایگاه قوه مقننه متفاوت است.

تفاوت جایگاه مجلس و عملکرد نمایندگان تبیین شود

وی گفت: همواره مجلس شورای اسلامی تأثیرات بسیاری در امور مختلف مردم داشته و باید تفاوت جایگاه مجلس و عملکرد یک نماینده تبیین شود و نباید موجب قهر مردم با صندوق رأی شد. قهر با صندوق رأی گزینه مناسبی نیست و مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند. فردی که ارزشی عمل کند و در راه ولایت باشد و خدمتگزاری به مردم را پیشه کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: در بین نامزدهای انتخاباتی از سلایق و طیف‌های سیاسی مختلف حضور دارند و مردم باید در انتخاب خود دقت کنند. همچنین اعلام دستاوردهای نظام در مشارکت حداکثری مؤثر است. سوگند دادن افراد، تلاش برای قومیت و طایفه‌گرایی، ایجاد دوقطبی برای رأی‌گیری امری سخیف است و باید افرادی انتخاب شوند که برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنند.

شاهرخی با بیان اینکه حامیان نامزدهای انتخاباتی باید احترام به نامزد مقابل را پیشه خود کنند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کند و نمایندگان هم‌تراز با آرمان‌های انقلاب انتخاب شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان حق هیچ‌گونه حمایت از نامزدهای انتخاباتی را ندارند و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد بر ضرورت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: دولت و قوه قضائیه کاندید ندارند، لذا انتخابات پیش‌رو باید متفاوت‌تر از انتخابات گذشته برگزار شود و عوامل اجرایی در انتخابات امین مردم هستند و حامی نظام باشند.

انتهای پیام
captcha