حملات به یمن پایانی بر حمایت رأی‌دهندگان مسلمان از بایدن است
کد خبر: 4194101
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
نیوزویک:

حملات به یمن پایانی بر حمایت رأی‌دهندگان مسلمان از بایدن است

مجله نیوزویک حملات آمریکا و انگلیس به یمن را پایان حمایت رأی‌دهندگان مسلمان آمریکا از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مجله نیوزویک بر اساس مصاحبه‌هایی که با  برخی فعالان انجام داده است، گزارش داد که به نظر می‌رسد حملات هوایی ایالات متحده در یمن به دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، میخ دیگری بر تابوت حمایت رأی‌دهندگان عرب و مسلمان از او باشد.

بایدن دستور حملات هوایی متعدد علیه حوثی‌ها در یمن را صادر کرده تا به این ترتیب از حمله آن‌ها به کشتی‌های تجاری تجاری که از دریای سرخ عبور می‌کنند، جلوگیری کند.

اولین حملات انجام شده توسط ارتش آمریکا روز پنجشنبه با همکاری انگلستان انجام شد و استرالیا، بحرین، کانادا و هلند از آن حمایت کردند.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR)، گفت: ما از تشدید این بحران و بمباران یمن توسط دولت بایدن که بدون تأیید کنگره است ناراحت هستیم. این اقدام به جای پرداختن به ریشه‎‌های بحران که نسل کشی مداوم در نوار غزه است، صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر نسل‌کشی پایان یابد، تنش موجود در منطقه کاهش می‌یابد.

احمد میچل با بیان اینکه حملات آمریکا بدون تأیید کنگره و غیرقانونی و خطرناک است، تصریح کرد: این اقدام در نهایت به صلح منجر نمی‌شود، بلکه خطر را تشدید می‌کند.

میچل در پاسخ به اظهارات بایدن که گفته بود کشورش و شرکای آن حمله حوثی‌ها را تحمل نخواهند کرد، گفت: دولت ما برای محافظت از کشتی‌های تجاری عجله دارد، اما برای محافظت از هزاران کودکی که در غزه کشته می‌شوند، عجله‌ای ندارد.

بر اساس گزارش نیوزویک، ائتلافی از آمریکایی‌های مسلمان در ایالت‌هایی که آراء آن مشخص نیست، کمپین‌هایی را راه‌اندازی کرده و  از رأی‌دهندگان می‌خواهند که به واسطه عملکرد جو بایدن در قبال تحولات در سرزمین‌های اشغالی و حملات اسرائیل به غزه، او را برای دومین دوره ریاست‌ جمهوری در انتخابات نوامبر سال جاری انتخاب نکنند.

به نوبه خود، گیلی حسین، مدیر شعبه CAIR در مینه سوتا، گفت که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان تأکید کرده‌اند که در انتخابات آینده به رئیس جمهور فعلی رأی نخواهند داد.

دکتر حسن عبدالسلام از کمپین «بایدن را رها کنید» به نیوزویک گفت: وضعیت یمن ثابت کرد که کمپین آن‌ها در پیش‌بینی فاجعه‌ای که سیاست رئیس جمهور در قبال غزه رقم زده، دقیق بوده است.

انتهای پیام
captcha