جان باختن و زخمی شدن 86 نیروی ارتش سوریه در 12 عملیات داعش
کد خبر: 4193091
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

جان باختن و زخمی شدن 86 نیروی ارتش سوریه در 12 عملیات داعش

در 12 عملیات گروه تروریستی داعش از ابتدای سال جدید میلادی(2024) تاکنون بیش از 86 تن از نیروهای ارتش سوریه کشته و یا زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه المرصد السوری لحقوق الانسان، از آغاز سال جدید میلادی(2024)، صحرای سوریه شاهد تشدید حملات گروه داعش علیه اماکن و مقرهای نظامی نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان وفادار به آن‌ها بوده است.

براساس این گزارش، گروه داعش از ابتدای سال جدید میلادی 12 عملیات انجام داده است که عمدتاً در مناطق بیابانی دیرالزور، حمص و رقه متمرکز بود و 39 کشته و بیش از 47 زخمی در بین نیروهای ارتش برجای گذاشته است.

پراکندگی عملیات گروه داعش به این شرح بوده است: 6 عملیات در صحرای دیرالزور که منجر به کشته شدن 16 نفر از نیروهای نظام از جمله نیروهای دفاع ملی و لشکر چهارم و شبه نظامیان محافظ کاروان‌های انتقال نفت شده است و 28 نفر هم زخمی شده‌‌اند.

در صحرای حمص هم 5 عملیات انجام شده است که در نتیجه آن 20 نفر از نیروهای نظام و یک غیرنظامی کشته و 19 نفر هم زخمی شده‌اند.

یک عملیات در صحرای رقه انجام شده است که در نتیجه آن یک افسر ارتش و یک نیروی دفاع ملی جان خود را از دست داده‌اند.

درپی این حملات گروه داعش و همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های روسیه به مواضع هسته‌های داعش در صحرای رصافه در حومه رقه، نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور اقدام به پیش روی کرده و عناصر گروه داعش را تحت تعقیب قرار دادند.

انتهای پیام
captcha