ترس در مکتب انقلاب اسلامی معنا ندارد
کد خبر: 4192228
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

ترس در مکتب انقلاب اسلامی معنا ندارد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه ما پیرو مکتبی هستیم که ترس در آن معنا ندارد، گفت: ما از یک ایده جذاب به نام انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم؛ ایده‌ای که برگرفته از مردم بود و مردم برای آن هزینه داده‌اند.

هادی قاسمی رئیس بسیج دانشجویی کشوربه گزارش ایکنا از خوزستان، هادی قاسمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، در کنگره ملی شهدای دانشجو(چهل و سومین سالگرد شهدای حماسه هویزه) که امروز جمعه ۱۵ دی در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم هر سال برای ما طلیعه تکریم مقام شهید است، گفت: خوب است در ابتدا درباره این سؤال بحث کنیم که ما بچه‌های دانشجو و اصلا مردم ما از چه چیز دفاع می‌کنند؟ این اجتماع برای ما چیست؟ ما از یک ایده جذاب دفاع می‌کنیم که وقتی متولد شد، با زور اسلحه و توپ و تانک نیامد، با کمک دولت‌های بیرونی و کودتا نیامد، بلکه برگرفته از متن مردم بود.

وی گفت: این ایده جذاب که نامش انقلاب اسلامی است، لحظه‌ای که متولد شد، از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفت. استقلال خواهان و عدالت جویان عالم این ایده را از خود دانستند و به آن پناه آوردند. این ایده به قدری جذاب است که از شخصی چون شیخ زکزاکی از نیجریه تا فردی مانند ادواردو آنیلی اروپایی دلداده این منطق می‌شوند. طیف وسیعی از مردم گمشده خود را در این ایده یافتند.

قاسمی افزود: مردم حاضرند برای این ایده هزینه بدهند و دادند. خانواده نه شهید کرمان در حادثه تروریستی کرمان مصداق این مردمند. مردم خوزستان هم عزیزان خود را برای این ایده تقدیم کردند. این ایده از ابتدای شکل گیری، اقسام و انواع مقابله‌ها را دید. جنگ امنیتی، اطلاعاتی، جنگ قومی _ قبیله‌ای، جنگ نظامی، جنگ فرهنگی، تحریمی، جنگ رسانه‌ای کردند و در آخر جنگ ترکیبی به راه انداختند که این ایده نباید باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: ده دقیقه قبل از اولین انفجار، وارد کرمان شدم. موکب به موکب جلو رفتیم. صحنه‌های دلخراشی بود. در یک موکب هنرمندی، با قلم زیبایش «یا فاطمه الزهرا(س)» می‌نوشت. پرسیدم نگران نیستید؟ جو امنیتی است. مصاحبه‌ تصویری با او انجام دادم گفتم در توصیف این صحنه چه می‌گویی؟ با قلمش روی کاغذ سفیدی نوشت: «ما ملت امام حسینیم.» اگر چنین اتفاقی در هر جای دنیا بیافتد، تا مدتها آن جا، محل رعب است. کسی به آن نزدیک نمی‌شود. اما روز بعد از انفجار، گلزار شهدای کرمان، مثل مسیر مشایه بود و این یک دلیل دارد: «ما ملت امام حسینیم.» همان که سردار گفت.

قاسمی گفت: ما ملتی هستیم که اعتقاد داریم قدرت هفتاد و دو نفر بیش از سی هزار نفر است. امروز اینجا جمع شده‌ایم که همین منطق را بگوییم. ما پیرو مکتبی هستیم که ترس در آن معنا ندارد.

همچنین حجت‌الاسلام راجی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این کنگره، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هم وطنان ما در حادثه تروریستی کرمان گفت: همیشه جبهه حق، غریب بود. این غربت حق را از صدر اسلام می‌توان دید. در طول تاریخ ائمه شاهد این غربت حق هستیم.

وی با اشاره به دغدغه ولایت فقیه شهدا به ویژه شهید حاح قاسم سلیمانی گفت: هر کس پای ولایت فقیه ماند، عزیز دنیا و آخرت شد. خداوند حججی و شهدای مدافع حرم را عزیز کرد. مهم ترین معیار دینداری، پایداری بر ولایت است که به دیگر عبادات ما ضریب می‌دهد.

راجی در پایان تأکید کرد: چیزی که این ملت را متمایز کرده است، ایستادگی آن پای حق است.  

گفتنی است؛ رونمایی از کتاب «آستان قدس رضوی و نوسازی جهادی هویزه»، اجرای گروه سرود زهرائیون شهرستان کارون، شعرخوانی حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی، حضور خدام و پرچم متبرک آستان قدس رضوی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود.

انتهای پیام
captcha