سه ویژگی بارز شهید علم‌الهدی
کد خبر: 4192224
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
آیت‌الله جزایری بیان کرد:

سه ویژگی بارز شهید علم‌الهدی

آیت‌الله جزایری، قدرت جذب بالا، تقوی و آمادگی جهت جان‌فشانی در راه خدا را سه ویژگی برجسته شهید علم الهدی عنوان کرد.

آیت الله جزایری، رئیس حوزه های علمیه خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان در کنگره ملی شهدای دانشجو(چهل و سومین سالگرد شهدای حماسه هویزه) که امروز جمعه ۱۵ دی در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، گفت: این مجلس به شهدای هویزه متعلق است. بزرگ این شهدا، شهید سید حسین علم الهدی بود که جمعی از دانشجویان و نخبگان همراه او بودند‌. آقا سید حسین از فعالان مسجد جزائری اهواز بود. مغناطیس شخصیت او کشش زیادی داشت و حدود ۷۰ نفر از بچه‌های مسجد همراه او به هویزه آمدند. عده‌ای هم از دانشگاه تهران و مشهد مرید او شده بودند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید علم الهدی اظهار کرد: ایمان و انس با قرآن مهم‌ترین ویژگی او بود به طوری که پیکر مطهر او را از روی قرآنی که همراه داشت، شناختند. او با نهج البلاغه نیز انس زیادی داشت و آن را تدریس می‌کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه زائران و خانواده‌های شهدای این یادمان از شهرها و نقاط مختلف کشور هستند، افزود: نقطه مشترک این خانواده‌ها این است که به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ارادت دارند و این شهدا سبب انس این خانواده‌ها با یکدیگر شده‌اند.

وی افزود: شهید علم الهدی، بسیار باتقوی و محتاط بود. یک بار جهت طرح مسأله‌ای از هویزه به اهواز آمد و درباره جواز بمب گذاری پلی بر سر جوی بزرگی در هویزه سؤال کرد. این پل محل عبور نیروهای بعثی بود. سؤال شهید این بود که گاهی حیواناتی که بدون صاحب و در منطقه رها هستند، از روی این پل رد می‌شوند و ممکن است در این انفجار از بین بروند. آیا شرعا چنین کاری جایز است؟ ما هم بر اساس ادله شرعی به او جواب دادیم. از این میزان احتیاط شهید در امور دین تعجب کردم.

وی اظهار کرد: ویژگی دیگر شهید آمادگی بالای او برای جانفشانی در راه خدا بود. یک روز آیت‌الله جنتی آمدند و گفتند می‌خواهیم با رزمندگان هویزه دیدار کنیم. سپاه ماشینی فرستاد، راننده بسیار کم سن و سال بود. ماشین حرکت کرد، سرصحبت باز شد و دیدیم این راننده جوان چه دانش گسترده ای در امور مختلف دارد. نابغه بود. اسمش را که پرسیدیم گفت حسن باقری هستم. از آن روز مرید او شدم و ارتباط ما با این جوان تا زمان شهادتش ادامه داشت. به هویزه رسیدیم شهید علم الهدی به دیده بانی رفته بود. با حسن باقری به سمت آقاحسین رفتیم. چند نفر در میانه راه جلوی ما را گرفتند. یکی از آنها شیخ عبدالهادی کرمی بود که شرایط را برای ما توضیح دادند و گفتند اینجا خطرناک است و باید برگردید. برگشتیم و سید حسین را ندیدم؛ از بس که به دشمن نزدیک شده بود.  این نشان دهنده میزان بالای جان فشانی شهید علم الهدی بود. او خطر را به جان می‌خرید. اطلاعات ایشان در عملیات آزادسازی هویزه در پانزدهم دی بسیار به کار آمد و ما توانستیم دشمن را شکست دهیم، اما دشمن بلافاصله پاتک کرد. لشکر قزوین پیشنهاد کرد که باید عقب نشینی کنیم، شهید علم الهدی قبول نکرد و گفت ما با خدا معامله کرده‌ایم. ایشان به رزم خود ادامه داد تا اینکه به مقام شهادت رسید و در این حماسه، هفتاد نفر از یاران حسین نیز به شهادت رسیدند.

رونمایی از کتاب «آستان قدس رضوی و نوسازی جهادی هویزه»، اجرای گروه سرود زهرائیون شهرستان کارون، شعرخوانی حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی، حضور خدام و پرچم متبرک آستان قدس رضوی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود.

انتهای پیام
captcha