پاپ فرانسیس: قلب‌های ما در بیت لحم است
کد خبر: 4189805
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

پاپ فرانسیس: قلب‌های ما در بیت لحم است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهانی در سخنانی به مناسبت آغاز جشن‌های کریسمس با اشاره به اینکه منطق جنگ، پوچ است تصریح کرد: امشب قلب‌های ما در بیت‌لحم است.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانسه 24، پاپ یکشنبه شب در سخنانی در کلیسای سنت پیتر واتیکان گفت: امشب، قلب‌های ما در بیت‌ لحم است، جایی که شاهزاده صلح بار دیگر با منطق بیهوده جنگ طرد می‌شود، با برخورد اسلحه‌هایی که حتی امروز او را از یافتن جایی در جهان بازمی‌دارد.

 پاپ در مراسم عشای ربانی خود در شب کریسمس لحن تأسف‌آمیزی داشت و گفت که به افرادی فکر می‌کند که از جنگ رنج می‌برند «ما به فلسطین، اسرائیل، اوکراین فکر می‌کنیم».

پاپ فرانسیس یکشنبه گذشته نیز در جریان دعای هفتگی خود در واتیکان گفته بود: «من همچنان اخبار بسیار جدی و غم‌انگیزی درباره غزه دریافت می‌کنم.»

پاپ افزود: غیرنظامیان غیرمسلح هدف بمباران‌ها و تیراندازی هستند و این اتفاق حتی در اقامتگاه محلی خانواده مقدس نیز رخ داده است، جایی که هیچ تروریستی وجود ندارد، اما خانواده‌ها، کودکان، افراد بیمار و دارای معلولیت، در آن هستند.

بیشتر بخوانید:

پاپ درحالی با اظهار تأسف از جنگ در غزه و اوکراین جشن جهانی کریسمس را اعلام کرد که بیت لحم، زادگاه عیسی مسیح(ع) در یکی از خلوت‌ترین و غم‌بارترین سال‌های خود به سر می‌برد و به گفته رسانه‌ها هیچ نشانی از کریسمس و گردشگر در این شهر نیست.

 

انتهای پیام
captcha