راهبرد مشارکت انتخاباتی چگونه محقق می‌شود
کد خبر: 4184648
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
طحان‌نظیف در گفت‌وگو با ایکنا پاسخ داد:

راهبرد مشارکت انتخاباتی چگونه محقق می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار راهبرد انتخاباتی را مطرح کردند که راهبرد مشارکت از سه راهبرد دیگر اهمیت بیشتری دارد و باید تلاش شود این راهبرد به صورت پررنگ تحقق پیدا کند.

هادی طحان نظیف

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس دوازدهم را یک اصل و ضرورت مهم دانست و گفت: همه مسئولان و آحاد جامعه باید نسبت به این مطالبه مهم مقام معظم رهبری اهتمام ویژه داشته باشند و زمینه این حضور باشکوه مردم را فراهم کنند.  

وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری چهار راهبرد «امنیت»، «رقابت»، «سلامت» و «مشارکت» را ابلاغ و مورد تأکید قرار دادند، شورای نگهبان جلسات مختلفی را با دست‌اندرکاران انتخابات برگزار کرد و سعی ما بر این بوده تمهیداتی در راستای تحقق این چهار راهبرد اتخاذ شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: در این راستا سعی شد وضعیت انتخابات ادوار گذشته را آسیب‌شناسی کنیم و یا برخی قوانین اصلاح شده بود که نیازمند تمهیدات لازم برای اجرایی‌ساختن این قوانین است.

طحان‌نظیف اضافه کرد: به هر حال شورای نگهبان باید نسبت به ابهاماتی که در قانون وجود دارد به هیئت اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم پاسخ می‌داد و یا نکاتی را تشریح می‌‎کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تمام تلاش این شورا مبتنی بر تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است، گفت: راهبردهایی که ایشان ابلاغ کرده‌اند محور فعالیت و کارهای شورای نگهبان قرار دارند و ما معتقدیم با اجرای صحیح سه راهبرد سلامت، امنیت و رقابت است که راهبرد چهارم یعنی راهبرد مشارکت تحقق پیدا خواهد کرد؛ البته موضوعات دیگری هم باید مدنظر قرار گیرند که متوجه دستگاه‌های متناظر است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha