شرط نتانیاهو برای آتش‌بس موقت
کد خبر: 4182349
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

شرط نتانیاهو برای آتش‌بس موقت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در صورت تحویل گرفتن گروگان‌ها از حماس یک آتش‌بس موقت در غزه برخوردار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز جمعه، 26 آبان گفت در صورت تحویل گرفتن اسرا از حماس آتش‌بس موقت در غزه برقرار خواهد شد. 

نتانیاهو گفت: اگر ما گروگان‌ها را تحویل بگیریم آتش‌بس موقت برقرار خواهد شد و ما الان به این وضعیت نزدیکتریم تا زمان آغاز عملیات زمینی.
نتانیاهو با تروریست خواندن نیروهای مقاومت و از یاد بردن تروریسم دولتی اسرائیل مدعی شد: به دنبال آن هستیم که مسئولیت نظامی در غزه را برعهده بگیریم تا مانع از ظهور تروریسم شویم و ما به دنبال اشغال غزه نیستیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعا کرد: دلایل قوی در اختیار داریم که برخی از گروگان‌ها در بیمارستان شفا نگهداری می‌شدند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند حماس سلاح‌ها را در تونل‌های زیر بیمارستان‌ها مخفی می‌کند و یک مرکز فرماندهی در زیر بیمارستان «شفا» بزرگترین بیمارستان غزه ایجاد کرده و بر این اساس، این ساختمان‌ها را به یک هدف نظامی قانونی برای رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است؛ آن هم در حالی که حماس و کارکنان بیمارستان این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

اذعان نتانیاهو به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در غزه 

نتانیاهو همچنین به ناموفق بودن در غزه اذعان کرده و گفته است که تلاش می‌کنیم با کمترین تلفات غیرنظامی مأموریت را به پایان برسانیم، اما متأسفانه در این هدف موفق نبوده‌ایم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پنجشنبه شب درخصوص ادعای وزارت دفاع آمریکا گفت که ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه حماس از بیمارستان الشفا برای اهداف نظامی استفاده می‌کند، کاملاً یک دروغ تکراری است.

حماس افزود: نادیده گرفتن درخواست ما برای بازرسی یک کمیته بین‌المللی از بیمارستان‌ها و مدارس نشان‌دهنده همدست بودن واشنگتن در جنایت‌های جنگی است.

حماس اعلام کرد: به بایدن یادآوری می‌کنیم که رژیم اشغالگر اکثر بیمارستان‌ها را بمباران کرد و با قطع برق و سوخت ۲۶ بیمارستان را از کار انداخت.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه اعتراف کرد که کشورهای اروپایی موضع یکسانی درباره آتش‌بس در جنگ غزه ندارند.

اختلافات اروپا بر سر آتش‌بس در غزه 

ماکرون که به سوئیس سفر کرده خواستار «وقفه فوری و متعاقب آن آتش‌بس» در جنگ غزه شد اما اذعان کرد که در سطح اروپا موضع واحدی در این خصوص وجود ندارد.

در همین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که اسرائیل نباید در پاسخ به عملیات حماس در روز ۷ اکتبر تسلیم خشم شود.

بورل گفت که اسرائیل باید از خودش دفاع کند اما یک کار وحشتناک، انجام کار وحشتناک دیگری را توجیه نمی‌کند: شهروندان بی‌گناه از جمله هزاران کودک در هفته‌های گذشته جان باخته‌اند.

او اضافه کرد: «من ترس‌ها و درد شما را درک می‌کنم. خشم شما را می‌فهمم اما اجازه بدهید از شما بخواهم تسلیم خشم نشوید.»

آمریکا و برخی از متحدان این کشور گفته‌اند که از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» در غزه حمایت می‌کنند، اما طرفدار آتش‌بس نیستند زیرا چنین اقدامی در مقطع کنونی به نفع حماس خواهد بود.

چند روز پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد معتقد است گروگان‌ها در نوار غزه آزاد می‌شوند اما وارد جزئیات این موضوع نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha