ایران مقصد اصلاح خدمات پزشکی گردشگران سلامت است
کد خبر: 4180272
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
مهدیه بُد:

ایران مقصد اصلاح خدمات پزشکی گردشگران سلامت است

معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: کشور ترکیه دانش پزشکی ایران را ندارد و بسیاری از گردشگران سلامت برای اصلاح خدمات پزشکی به ایران مراجعه می‌کنند در صورتی که اگر تبلیغات و برندسازی شکل گیرد، می‌توانیم از ابتدا گردشگران سلامت را به ایران جذب کنیم.

مهدیه بُد، معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با جزئیات نشست «هم‌اندیشی با دفاتر خدمات مسافرتی آنلاین» که یکشنبه 14 آبان برگزار شد؛ مهم‌ترین دغدغه‌های دفاتر خدمات مسافرتی آنلاین که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند را اینگونه بیان کرد: در این نشست که فعالان عرصه گردشگری حضور داشتند، بیشتر به چالش‌های گردشگران ورودی پرداخته شد. موضوع ایران هراسی، نبود برندسازی، مشکلات ویزا، فیلترینگ و در دسترس نبودن سیم‌کارت گردشگری از موضوعات مورد اشاره این نشست بود.  

وی ادامه داد: متأسفانه هر چالشی که در منطقه ایجاد می‌شود اولین حوزه‌ای که آسیب جدی می‌بیند حوزه گردشگری است و مسافران سفر خود را لغو می‌کنند. با توجه اتفاقاتی که در سال گذشته در ایران رخ داد و اتفاقات جنگ غزه در روزهای اخیر، حوزه گردشگری تحت تأثیر قرار گرفته است و شاهد کاهش ورود گردشگران هستیم.

بُد اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که فعالان حوزه گردشگری سلامت بیان می‌کردند این بود که کشور ترکیه دانش پزشکی ایران را ندارد و بسیاری از گردشگران سلامت که برای انواع خدمات پزشکی مانند عمل بینی به این کشور سفر می‌کنند اما چون از نتیجه راضی نیستند برای اصلاح به ایران مراجعه می‌کنند در صورتی که اگر تبلیغات و برندسازی شکل بگیرد می‌توانیم از ابتدا گردشگران سلامت را به ایران جذب کنیم.

وی در پایان گفت: قرار شد تا ماهی یکبار این نشست‌ها برگزار شود تا چالش‌های عرصه گردشگری از سوی فعالان این عرصه بیان شود و برای رفع این چالش‌ها از سوی مسئولان اجرایی اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha