اعتبارات شورای فرهنگ عمومی با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها هزینه می‌شود
کد خبر: 4180067
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
استاندار لرستان:

اعتبارات شورای فرهنگ عمومی با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها هزینه می‌شود

فرهاد زیویار گفت: اعتبار یک هزار میلیارد تومانی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای فرهنگ عمومی کشور اختصاص داده شده که شاید سهم هر استان ۳۰ میلیارد تومان باشد و بناست با توجه به رویکردهای فرهنگی که هر استان دارد مورد استفاده قرار بگیرد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، 14 آبان‌ماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که به‌صورت ویدئو‌کنفرانس همزمان با سراسر کشور به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه گزارشی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اطلس فرهنگی استان‌ها ارائه شد.

وی با بیان اینکه اطلس فرهنگی لرستان با مسئولیت نماینده ولی‌ فقیه در استان طی ماه‌های گذشته تکمیل و رونمایی شده است، تصریح کرد: اعتبار یک هزار میلیارد تومانی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای فرهنگ عمومی کشور اختصاص داده شده که شاید سهم هر استان ۳۰ میلیارد تومان باشد و بناست با توجه به رویکردهای فرهنگی که هر استان دارد مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی در سطح کشور خیلی زیاد است به‌نحوی که این موضوع و ظرفیت‌ها توانسته فراتر از مرزهای سرزمینی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد و باید کمک و همت کنیم با خرد جمعی و ظرفیت‌های فرهنگی که در بین همه اعضا اعم از دستگاه‌ها، نخبگان و... وجود دارد از این اعتبارات استفاده لازم را ببریم.

وی گفت: اگرچه این اعتبارات قابل مقایسه با یک پروژه عمرانی حتی کوچک در سطح استان‌ها و کشور نیست، اما بعدها به یک سنگ بنایی تبدیل می‌شود که کشور بتواند کارهای تحولی خود را با توجه به آن‌ها انجام دهد.

انتهای پیام
captcha