بر نفس خویش غلبه کنید که این کار جهاد اکبر است
کد خبر: 4179670
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
شنبه‌ها با شهدا/ 25

بر نفس خویش غلبه کنید که این کار جهاد اکبر است

در وصیت‌نامه شهید محمد رضوان آمده است: بر نفس خویش غلبه کنید که این کار جهاد اکبر است. برای طول عمر امام خمینی دعا کنید و انشاءالله این انقلاب به دست امام زمان(عج) برسد.

شهید محمد رضوانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از پایگاه خبری نوید شاهد، شهیدمحمد رضوان در اول اردیبهشت 48 در شهر همدان چشم به جهان گشود. تحصیلات خود را تا دوم متوسطه ادامه داد و از طرف بسیج به جبهه اعزام و به‌عنوان رزمنده به ایفای مسئولیت پرداخت. شهیدمحمد رضوان در تاریخ 28 خرداد 65 در شهر خرمشهر جزیره مجنون در اثر اصابت ترکش دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد. اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای همدان آرام گرفته است.

در وصیت‌نامه شهیدمحمد رضوان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَموَٰتَا بَلۡ أَحيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ؛ هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه آنها زنده ابدی هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند.»

سلام بر مهدی موعود صاحب عصر و امام زمان(عج) و با سلام بر خمینی بت‌شکن و با درود بر شهدای به خون خفته از صدر اسلام تاکنون. شهادت ارثی است که از انبیاء به ما رسیده است. ملتی که شهادت دارد هرگز اسارت ندارد، پس از آرزوی طول عمر برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خادمین این کشور اسلامی، سخنان خود را آغاز می‌کنم.

با درود بر شما مردم که این‌ چنین ایثارگرانه فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی می‌کنید، بدانید این افتخار و سربلندی را نصیب خود کردید، درود و سلام خدا و رسول خدا(ص) بر شما باد.

ای پدر عزیزم که فرزندان خود را به خدا سپرده‌ای و خود ایثارگرانه در جبهه‌های جنگ پا گذاشتی و در شرایط مختلف نمی‌گذاری لطمه‌ای به انقلاب اسلامی برسد، درود و سلام خدا بر تو باد. ای پدر همچون حسین(ع) باش که فرزند خود را در آغوش گرفت و به میدان مبارزه رفت و دشمن طفل کوچک را بدون دادن ذره‌ای آب به شهادت رساندند، تو نیز به سرور و سالار شهیدان اقتدا کن و نگذارید که دشمن بر شما غالب شود. بر نفس خویش غلبه کنید که این کار جهاد اکبر است. برای طول عمر امام خمینی دعا کنید و ان‌شاءالله این انقلاب به دست امام زمان(عج) برسد.»

انتهای پیام
captcha