نقش آگاهی و بینش دانش‌آموزان برای عبور از جنگ ترکیبی دشمن
کد خبر: 4177258
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تبیین کرد؛

نقش آگاهی و بینش دانش‌آموزان برای عبور از جنگ ترکیبی دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با اشاره به نقش آگاهی و بینش دانش‌آموزان برای عبور از جنگ ترکیبی دشمن گفت: آموزش و پرورش بستری فراهم کند تا جوانی که در اجتماع حضور پیدا می‌کند پایبند به اصول اخلاقی و دینی بوده و برای خدمتگزاری به جامعه آماده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، در اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان با عنوان «نسل سرافراز» که امروز، یکم آبان‌ماه در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌‌آباد در حال برگزاری است، با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاس‎ها، یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا این است که پیام این شهیدان به دل‌ها بنشیند، گفت: طی دو سال گذشته یک هزار و 800 یادواره در لرستان برگزار شده است و ما امروز میهمان شهدا و آن‌ها نیز میهمان خداوند هستند.

وی با بیان اینکه شهیدان بر سر سفره رزق خداوند حضور دارند و ما میهمان آنان هستیم پس به نوعی ما نیز میهمان خداوند هستیم، ادامه داد: ما در این یادواره و اجلاس‎ها شرکت می‌کنیم تا از شهید کسب حیات کنیم، شهید هم زنده و هم حیات‌بخش است و هم بصیرت و بینش می‌دهد. شهدا شقایق‌هایی بودند که خودشان بندگی مخلصانه کرده و آن را به ما یاد دادند.

امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: شهدا سبک‌بالانی هستند که از دنیای فانی گذشته و آن‌را به دنیای باقی بدل کرده و باقی ماندند، امروز جمعی از ما که اینجا هستیم با شهدای دانش‌آموز در یک کلاس بودیم و با برخی از معلمان شهید همکار بودیم، ولی ما امروز در فرش و شهدا در عرش هستند، شهدا دنیای فانی را پشت سر گذاشته و به بقا رسیدند و با قطره قطره خون خود حدیث بندگی را به ما یاد دادند.

شاهرخی با بیان اینکه شهادت مزد کسانی است که از دنیای فانی گذشتند و به جوار رحمت الهی فرا خوانده شدند و مزد خود را گرفتند، افزود: لحظه شهادت شهدا لحظه غم و ناراحتی مادران، پدران، همسران و فرزندان شهداست به همین دلیل است که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: پدران و مادران شهدا از انسان‌های برجسته هستند.

وی ادامه داد: جایگاه مؤمنان عادی بهشت است، اما جایگاه شهدا بهشت رضوان است و شهدای نوجوان و جوان، بانوان شهید، شهدای جاویدالاثر در میان این شهدا نشانه و ممتاز و برجسته هستند و خوشا به حال این نوجوانان و جوانان و معلمان و دانش‌آموزان شهید و خانواده‌های آنان، اگر شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید در لرستان و کشور توانستند بر دشمنان غالب شوند به خاطر رشادت این نوجوانان و جوانان بود.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه ایثار و از خودگذشتگی شهدای دانش‌آموز و معلمان شهید بود که نظام اسلامی توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد، گفت: مگر می‌شد بدون صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدای ۱۵ خرداد، ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و شهدای دفاع مقدس، حرم و امنیت این گردنه‌ها را پشت سر گذاشت.

 پرچم ایثار و شهادت امروز به دست دانش‌آموزان و معلمان است

شاهرخی با بیان اینکه هرچه خدمت به خانواده‌ معظم شهدا داشته باشیم باز هم در قبال کاری که کردند هیچ است و این صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا بود که ما را به این عظمت رساند، اظهار کرد: در قرن ۲۱ که علم و فناوری به سرعت در حال رشد و پیشرفت بوده و آن‌قدر سرعت زیادی دارد که زمان حال نداریم و آنچه اختراع می‌شود فوری به گذشته رفته و چیز جدید اختراع می‌شود، ولی تعلیم و تربیت و اصول اسلامی و اخلاقی آنچنان به باد رفته است که باید در این قرن در شهر غزه با سوزن خیاطی و بدون بیهوشی جراحی انجام شود.

وی ادامه داد: فرزندان شما مقتدر بودند ولی مظلوم، در حالی که رژیم بعثی شهرهای ما را بمباران و موشک‌باران کرد از امام(ره) خواستند مقابله به مثل کنند، امام(ره) فرمودند: ما با مردم عادی کار نداریم و زمانی که عرصه بر ما تنگ شد فرمودند که هر جا را می‌خواهید بزنید ۴۸ ساعت قبل بگویید که تخلیه شود که نشان داد ما پایبند به اصول اخلاقی بودیم.

شاهرخی تصریح کرد: پرچم ایثار و شهادت امروز به دست دانش‌آموزان و معلمان است که باید برای رسیدن به اهداف متعالی این پرچم را محکم به دست بگیریم، روزی در نزد عده‌ای رسیدن به کربلای معلی دست‌نیافتنی بود ولی دیدید که شهیدان و شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان شب‌های تیره و ظلمات را به نور تبدیل کردند و راه کربلا باز شد و اربعینی شکل گرفت که در اقصی‌نقاط جهان برای زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی حضور پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان افزود: بنگرید نسل قبل شما چه‌کار کردند، این نسل را نسلی می‌بینیم که اگر پیش‌روتر نباشند عقب‌تر نیستند و این درسی است که شهدای دانش‌آموز دادند اگر جنگ‌ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم به خاطر آگاهی و بینش شما دانش‌آموزان بود.

وی گفت: امروز نیز ممکن است عده‌ای نماز خواندن در قدس در نظرشان بعید و دست‌نیافتنی باشد، اما همان‌طور که مسیر کربلا باز شد با همین همت مسیر قدس نیز باز خواهد شد، با نصرت خداوند، یاری مبارزان فلسطینی و محور مقاومت این رژیم که ۷۰ سال در کارنامه‌اش زشتی و پلیدی است برچیده خواهد شد، چراکه اسرائیل به قهرمانان فلسطینی نمی‌تواند ضربه بزند، بیش از نیمی از شهدا زنان و کودکان بودند.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه اتحادیه اروپا که در جریان اغتشاشات سال گذشته در کشور ایران خود را حامی دختران و زنان ایرانی می‌دانست، الان ببینید که در قبال زنان و دختران فلسطینی چه موضعی گرفته است، افزود: امروز از جامعه بشریت آنچه مشاهده می‌کنیم پایمال کردن اصول اخلاقی و اسلامی است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بستری را فراهم کند تا جوانی که اجتماع حضور پیدا می‌کند پایبند به اصول اخلاقی و دینی بوده و برای خدمتگزاری به جامعه آماده باشد.

انتهای پیام
captcha