سواد رسانه‌ای لازمه ورود به کار فرهنگی است
کد خبر: 4177005
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
مدیر اندیشگاه رضوی:

سواد رسانه‌ای لازمه ورود به کار فرهنگی است

سیدعباس مرجانی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند، باید سواد رسانه داشته باشند، گفت: 260 هزار خادمیار رضوی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور فعالیت دارند که می‌توان از تجربیات این بخش برای مدیریت نیروهای داوطلب در سازمان‌های فرهنگی استفاده کرد.

سیدعباس مرجانی، مدیر اندیشگاه رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعباس مرجانی، مدیر اندیشگاه رضوی، 29 مهرماه در نشست راهبردهای مدیریت نیروهای داوطلب در سازمان‌های فرهنگی با الگوگیری از طرح خادمیاری آستان قدس، در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان خراسان‌جنوبی گفت: 260 هزار خادمیار رضوی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور فعالیت دارند که می‌توان از تجربیات این بخش برای مدیریت نیروهای داوطلب در سازمان‌های فرهنگی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اصطلاح گسترده‌ای است که می‌تواند هر چیزی را که به صاحبش ارزش یا منفعت می‌بخشد، توصیف کند، افزود: سرمایه دوام بیشتری نسبت به پول دارد و برای تولید و ایجاد ثروت استفاده می‌شود، ارزش سرمایه در کوتاه‌مدت و بلندمدت افزایش یابد. امروزه در کنار سرمایه‌های انسانی و اقتصادی، سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول کانون‌های خادمیاری کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه هر فرد است، گفت: سرمایه اجتماعی، مجموعه‌ای از روابط بین افراد و بین گروه‌هاست که دستاوردهایی را به دنبال دارد که بدون این روابط به‌دست آوردن آنها ممکن نیست. سرمایه اجتماعی در روابط میان افراد تجسم می‌یابد و موقعی سرمایه اجتماعی به‌وجود می‌آید که روابط میان افراد به شیوه‌ای دگرگون شود که کنش را تسهیل کند.

مدیر اندیشگاه رضوی با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی باید برای پیشرفت خود از این سرمایه‌های اجتماعی استفاده بهینه را انجام دهند، اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند، باید سواد رسانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام جواد اکبری‌مطلق، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: برگزاری این‌گونه نشست‌ها و حضور اساتیدی که در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته‌اند برای دانشجویان بسیار مفید بوده و باید دانشجویان از تجربیات این افراد استفاده بهینه را بکنند و علم خود را افزایش دهند.

وی افزود: کسب این‌گونه علم‌ها مانند همان ارث است که به شما دانشجویان می‌رسد، زیرا این تجربیات گنجینه گرانبهایی می‌شود که باید در کلاس‌های زیادی شرکت کنید تا این مطالب را به‌دست آورید ولی در این‌گونه جلسات می‌توانید به راحتی مطالب کسب کنید.

نشست استانی راهبردهای مدیریت نیروهای داوطلب در سازمان‌های فرهنگی با الگوگیری از طرح خادمیاری آستان قدس به همت دانشگاه فرهنگیان استان خراسان‌جنوبی با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان برگزار شد که در این جلسه معاونان، مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های استان به بحث و بررسی درباره آسیب‌های برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها پرداختند.

انتهای پیام
captcha