کشور‌های اسلامی حمایت خود از فلسطین را در عمل نشان دهند
کد خبر: 4176646
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
امام جمعه خرم‌آباد:

کشور‌های اسلامی حمایت خود از فلسطین را در عمل نشان دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اينکه سردمداران رژیم غاصب و اشغالگر قدس باید از این پس منتظر سنگین‌ترین و مهلک‌ترین ضربات باشند، از کشور‌های آزاده جهان به ویژه کشور‌های اسلامی خواست تا تنها به دادن بیانیه اکتفا نکرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین در عمل نشان دهند.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی،  نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی ‌فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ٢٨ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر با اشاره به عملیات طوفان الاقصی توسط نیرو‌های مقاومت فلسطین گفت: مجاهدان فلسطینی با انجام این عملیات مقتدرانه، پاسخ ظلم‌های ۷۰ ساله رژیم اشغالگر قدس را دادند.
 
وی رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل را منفورترین رژیم در جهان دانست و افزود: سردمداران رژیم غاصب و اشغالگر قدس باید از این پس منتظر سنگین‌ترین و مهلک‌ترین ضربات باشند.
 
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد همچنین از کشور‌های آزاده جهان به‌ویژه کشور‌های اسلامی خواست تا تنها به دادن بیانیه اکتفا نکرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین در عمل نشان دهند.
 
امام جمعه خرم‌آباد سپس از کشور‌های جهان خواست با توجه به جنایات بی‌سابقه این رژیم جعلی، از هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب پرهیز کرده و از تعاملات اقتصادی و غیره با اسرائیل غاصب بپرهیزند و آنها را از تمامی مجامع بین‌المللی اخراج کنند.
 
حجت‌الاسلام شاهرخی از آمادگی مردم ولایت‌مدار لرستان برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که کشور‌های اسلامی بتوانند هر چه سریع‌تر کمک‌های خود را به مظلومان فلسطین و کودکان و زنان برسانند.
خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که ثواب زیارت آن برابر با زیارت امام حسین(ع) است و همچنین با اشاره به ولادت امام حسن عسکری(ع) و وفات و رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: انتظار می‌رود که حرمت و احترام این روز رعایت شود، ما مرهون حضرت فاطمه معصومه(س) و علی ابن موسی‌الرضا(ع) هستیم.
 
وی با اشاره به مناسبت اعتراض امام راحل(ره) به پذیرش کاپیتولاسیون اظهار کرد: کاپیتولاسیون به معنای این بود که هر جرمی که افسران و سربازان آمریکایی انجام دهند، قاضی آنها باید آمریکایی باشد و در آمریکا محاکمه شود که امام در این‌ رابطه در سال ۴۳ فرمودند که استقلال مملکت ما را فروختند. در خیابان‌ها پرچم عزا بزنید، بر سر در خانه‌ها چادرسیاه بزنید؛ چون این‌ها استقلال مملکت ما را با این لایحه فروختند.
 
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: در این راستا در ۱۳ آبان به منزل امام(ره) حمله کردند و امام راحل را به ترکیه تبعید کردند، گرچه این تبعید کام ملت ایران تلخ و سختی‌ها و دشواری‌هایی را برای امام راحل و منسوبین و وفاداران به راه امام و شاگردانش به‌وجود آورد، اما این سختی‌ها پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ را در پی داشت، باید تاریخ را به نسل نوجوان و جوان منتقل کرد.
 
امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان و اینکه برگزاری این رویداد پیشینه مبارزاتی، دینی، سیاسی، مقاومت مردم و رشادت‌های رزمندگان استان را تبیین و به ایرانیان و جهانیان معرفی می‌کند، اظهار کرد: کنگره ملی شهدای لرستان پس از سه سال تلاش در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ششم آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان یک‌ هزار و ۸۰۰ یادواره و همایش در سطح استان برگزار شده است، اضافه کرد: تاکنون چهار همایش شهدای روحانی، عشایر، جاویدالاثر و شهدای زن در استان برگزار شده و تا پیش از برگزاری کنگره چندین همایش دیگر نیز برگزار خواهد شد.
 
نماینده ولی ‌فقیه در لرستان تصریح کرد: همه ما موظف هستیم قطعه درخشان تاریخ پر افتخار رشادت‌ها و مقاومت مردم استان را حفظ و در قالب یادواره، همایش، کنگره و زبان هنر تببین و به نسل آینده معرفی کنیم. اقداماتی که طی این مدت در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان برگزار شده، اقتدار ملی برای ما به‌وجود آورد که پیامد آن پیشرفت در همه عرصه‌هاست.
 
یادآور می‌شود، در مراسم نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد از خانواده معظم شهدای والامقام محمد کشوری، محمدعلی خدادادی‌نژاد، فتحعلی دریکوند و جهانبخش میردریکوند تجلیل شد. همچنین میز خدمت سازمان انتقال خون استان، ادارات کل استاندارد لرستان و ورزش جوانان استان به همت حوزه مقاومت بسیج کارمندان حضرت امیر(ع) لرستان در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha