حمایت از مردم مظلوم فلسطین تکلیف دینی و شرعی است
کد خبر: 4175227
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

حمایت از مردم مظلوم فلسطین تکلیف دینی و شرعی است

مدیرکل دادگستری خراسان‌شمالی با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین تکلیف دینی و شرعی است، گفت: امروز منافع ملی هم اقتضا می‌کند که از حماس و جبهه مقاومت دفاع کنیم تا امنیت ملی منطقه حفظ شود.

حجت الاسلام رضا براتی‌زاده، مدیرکل دادگستری خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده، مدیرکل دادگستری خراسان‌شمالی امروز 22 مهرماه در اجتماع حوزویان استان که در محل مدرسه امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، با تبریک عملیات غرورآمیز طوفان القصی به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان اسلام، اظهارکرد: امروز در حالی جنایات قتل عام و نسل‌کشی این روزهای رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی دفاع فلسطین را محکوم می‌کنیم که سازمان‌های مدعی حقوق بشر خفته‌اند.

وی با بیان اینکه در مسئله فلسطین با سه جریان استعمار و استکبار، خیانت و سازش و جریان مقاومت و مبارزه مواجه هستیم، افزود: استکبار جهانی با ایجاد، تقویت و حمایت رژیم صهیونیستی، این فرزند نامشروع، در دل سرزمین‌های قدس، سبب بمباران بمب‌های آمریکای خونخوار بر سرزمین غصب شده فلسطینیان کرده است.

وی ادامه داد: در جریان خیانت و سازش نیز خنجری از پشت بر فلسطینیان زده شده که برخی از کشورها از جمله عربستان اقدام موثری برای این مردم مظلوم انجام نداده‌اند و این ملت دریافتند از این جریان سودی حاصل نمی‌شود.

براتی‌زاده با اشاره به اینکه در جریان سوم که جریان مقاومت و مبارزه بوده، جوانان فلسطین ایستادگی کرده و توانستند حق به یغما رفته خود را احقاق کنند، ادامه داد: در این جریان حماس و جبهه مقاومت با حمایت سیاسی، مادی و معنوی ملت مسلمان ایران و همه آزادی‌خواهان جهان توانسته مقاومت کند.

وی با اشاره به وجود اسلام «لیبرالی آمریکایی»، «ارتجاعی وهابی» و اسلام ناب محمدی و انقلابی، افزود: اسلام انقلابی به عقلانیت، عدالت و معنویت توجه دارد و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را تکلیف خود می‌داند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود، چرا جمهوری اسلامی پس از پیروزی، بر روی مسئله فلسطین متمرکز شده؟ مگر در دیگر نقاط جهان مردم مظلوم و ظلم و جنایت نداریم،تصریح کرد: این در حالیست که در هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی نیاز به کمک بوده ایران به آنان کمک کرده است اما موضوع فلسطین با سایر کشورها متفاوت است زیرا دشمنان آنان یکپارچکی و اتحاد کشورهای اسلامی را از بهم می‌زنند.

براتی‌زاده با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه اسرائیل غده سرطانی است و اگر فردی به این بیماری دچار شود، ذره ذره همه اعضای بدنش را درگیر می‌کند، گفت: اگر موضوع فلسطین و مشکلات آن مرتفع شود سایر کشورهای اسلامی نیز آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین تکلیف دینی و شرعی است، یادآورشد: امروز منافع ملی هم اقتضاء می‌کند که از حماس و جبهه مقاومت دفاع کنیم تا امنیت ملی منطقه حفظ شود.

براتی‌زاده تصریح کرد: حماس با اجرای عملیات طوفان الاقصی سیلی به رژیم صهیونیستی زد و هشدار داد که اگر به جنایات خود ادامه بدهند سیلی محکمتری خواهید خورد .

وی با تاکید بر اینکه دشمنان از طریق راه اندازی جریان رسانه‌ای اقدام به مظلوم‌نمایی می‌کنند، افزود: باید جوانان آگاه باشند که دشمنان از طریق گفتمان سازی مبنی بر اینکه موضوع فلسطین چه ارتباطی به ملت ایران دارد، که بخواهیم برای آن هزینه کنیم اقدام به ایجاد نفاق و دشمنی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون دشمنان در کشورهای عربی خواهان ایجاد شائبه هستند که ایران به دنبال ایجاد امپراطوری شیعی است، در این راستا باید با این موضوع آگاهانه برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: امروز با شکل‌گیری تجمعاتی از این قبیل می‌توانیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دخیل باشیم و کمک‌های مادی و معنوی خود را از آنان دریغ نکنیم.

انتهای پیام
captcha