«طوفان‌ الاقصی» هیمنه اسرائیل را درهم شکست
کد خبر: 4174348
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

«طوفان‌ الاقصی» هیمنه اسرائیل را درهم شکست

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با تأکید بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت‌های سرزمین اشغالی فلسطین و معرفی دستاوردهای «طوفان‌ الاقصی» از سوی رسانه‌ها گفت: اولین و بزرگ‌ترین دستاورد این عملیات این بود که هیمنه اسرائیل غاصب را شکست، این عملیات شکست فاحشی برای دستگاه‌های چندگانه امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل بود.

امیرعلیحیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانامیرعلی‎حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به پیشینه‌ای از نحوه شکل‌گیری رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی گفت: 75 سال پیش در 15 می سال 1948 گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنان را اشغال کردند؛ جنایتی که به «روز نکبت» معروف شد.

وی ادامه داد: در آن زمان اشغالگران صهیونیست مرتکب جنایت‌های وحشیانه در حق ملت مظلوم و بی‎پناه فلسطین شدند و طی آن صدها شهر و روستا ویران و یا به تصرف اشغالگران درآمد و صدها هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند.

امیری با بیان اینکه سرزمین فلسطین متعلق به مسلمانان، مسیحیان و یهودیان اصیل است و صهیونیست‌ها که گروه‌های افراطی یهودی محسوب می‎شوند، باید از سرزمین‌های اشغالی خارج شوند، افزود: بسیاری از یهودیان در سراسر دنیا نیز مخالف با عملکرد صهیونیست‌ها هستند تا جایی که در پی حملات اسرائیل به مواضع فلسطین در غزه و کشتار زنان و کودکان بی‎گناه بر علیه این اقدامات دست به راهپیمایی و تظاهرات زدند و خواستار پایان دادن به این کشتارها شدند.

فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردانده شود

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه سرزمین فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردانده شود و صهیونیست‌ها و یهودیان مهاجر از این سرزمین بیرون شوند، اظهار کرد: طی این سال‌ها رژیم غاصب صهیونیستی از هیچ تلاشی برای مبارزه با مردم فلسطین کوتاهی نکرد، کودکان و زنان فلسطینی را به شهادت رساند، بسیاری از فلسطینی‌ها را به اسارت کشید، تعداد زیادی از آنها را آواره و بی‎خانمان کرد و در واقع می‎توان گفت اسرائیل به‌ نوعی فلسطینی‎ها را در غزه زندانی کرده است. امروز وظیفه اصحاب رسانه و فعالان سواد رسانه و فضای مجازی است که جنایات صهیونیست‌ها را به گوش جهانیان برسانند و در این زمینه به روشنگری و جهاد تبیین بپردازند.

نویسنده کتاب بیداری اسلامی با بیان اینکه امروز قدرت رسانه در دست یهود است و از رسانه برای نشان دادن مظلومیت اسرائیل به جهانیان استفاده و بهره‌برداری می‏‌شود، گفت: در طول این 75 سالی که سرزمین فلسطین به اشغال درآمده است هر روز شاهد به شهادت رسیدن جمع کثیری از مردمان بی‎گناه و مظلوم فلسطین بودیم، اما هیچ‌گاه رسانه‌های غربی به آن ورود پیدا نکردند ولی امروز که حماس عملیات خود علیه اشغالگران را آغاز کرده این رسانه‌ها تبلیغات خود علیه حماس و طرفداری از اسرائیل را آغاز کرده‌اند و درصدد هستند با دادن لقب تروریست به نیروهای جبهه مقاومت حماس و حزب‌الله چهره بدی از این جهادگران به جهانیان ارائه دهند.

امیری با تأکید بر لزوم تبیین و روشن کردن حقایق و واقعیت‌های سرزمین اشغالی فلسطین از سوی رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌های ما باید نحوه اشغالگری سرزمین فلسطین به دست اسرائیل و تلاش‎های آمریکا و انگلیس برای بقا و به رسمیت شناختن رژیم جعلی و غاصب اسرائیل را به جهانیان معرفی کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در ادامه با بیان اینکه 75 سال زجر کشیدن از فلسطینی‎ها مبارزانی غیور و شجاع ساخته است در رابطه با عملیات بی‎سابقه نظامی از سوی جبهه مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان‌ الاقصی» اظهار کرد: این عملیات یک پیام مهم برای جهانیان داشت و آن این بود که فلسطین برای ساکنان اصلی آن است و اشغالگران باید از سرزمین‌های اشغالی خارج و به کشورهای خودشان برگردند.

لزوم معرفی دستاوردهای عملیات «طوفان‌ الاقصی»

وی با بیان اینکه اسرائیل در این عملیات غافلگیر شد، چراکه تصور می‎کرد نسل دوم و سوم سرزمین فلسطین دیگر فراموش کرده‌اند فلسطین سرزمین مادری آنهاست و به‌دنبال بازپس‌گیری سرزمین خود نیستند، اضافه کرد: مردم فلسطین دارای هویت، اصالت و حق حاکمیت بر سرزمین خود هستند و همچون سایر ملل جهان از حق تعیین سرنوشت برخوردارند. بنابراین، لازم است که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و مردم نهاد ذی‌ربط و آزادگان جهان در این مسیر گام بردارند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل حتی وقتی برخی از کشورهای پیشنهاد دادند دو دولت و کشور مستقل در این سرزمین ایجاد شود و به‌صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند با این نظریه مخالفت کرد و اذعان داشت که کل این سرزمین متعلق به یهود است و فلسطینی‌ها باید از این سرزمین خارج و بین کشورهای عربستان، اردن و سوریه تقسیم شوند و سرزمینی به نام فلسطین نباید وجود داشته باشد، گفت: 85 درصد از ساکنان فلسطین را مسلمانان، 10 درصد را مسیحیان و 5 درصد را یهودیان تشکیل می‎دهند و این خواسته اسرائیل به هیچ وجه قابلیت طرح ندارد و هیچ عقل سلیمی نمی‎پذیرد ساکنان یک سرزمین را به زور از خانه و سرزمین‌ مادری‎شان بیرون کرد.

امیری در بخشی از سخنانش در بیان دستاوردهای عملیات طوفان‌ الاقصی و تأکید بر اینکه این دستاوردها باید برای جهانیان معرفی شوند، اظهار کرد: اولین و بزرگ‌ترین دستاورد این عملیات این بود که هیمنه اسرائیل غاصب را شکست، این عملیات شکست فاحشی برای دستگاه‌های چندگانه امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان‌ الاقصی درواقع اسطوره غیرقابل شکست بودن اسرائیل را شکست و دروغین بودن این موضوع را برای جهانیان ثابت کرد، گفت: کشورهایی که به رژیم غاصب اسرائیل تکیه داشتند، متوجه شدند این رژیم پوشالی است و حتی توانایی دفاع از موجودیت خود را نیز ندارد.

امیری با بیان اینکه اسرائیل غاصبی که خودش امنیت ندارد چگونه قادر است امنیت کشورهایی مثل امارت یا بحرین که امنیت خود را از اسرائیل خریده‌اند را تأمین کند، اضافه کرد: این عملیات شکاف بزرگی بین نیروهای سیاسی، نظامی و امنیتی اسرائیل ایجاد کرد و امیدی در دل مبارزان، آزادی‎خواهان و حامیان فلسطین ایجاد کرد و در دل اشغالگران قدس و حامیان آنها یأس و ناامید ایجاد کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا به غیر قابل ترمیم بودن هیمنه رژیم غاصب اسرائیل پس از عملیات طوفان‌ الاقصی اشاره کرد و گفت: در واقع عملیات 15 مهر به هیچ وجه برای اسرائیل قابل ترمیم و جبران نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha