محکومیت سکوت کشورهای عربی در قبال هتک حرمت مسجدالاقصی
کد خبر: 4173099
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

محکومیت سکوت کشورهای عربی در قبال هتک حرمت مسجدالاقصی

انجمن علمای یمن تکرار یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه سکوت کشورهای عربی را لکه ننگی بر پیشانی آنها دانست. همزمان حماس از کلیساهای جهان خواست رژیم فاشیست و نژادپرست صهیونیستی را تحریم کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که از صبح امروز، 12 مهر در پنجمین روز یورش مستمر خود به مسجدالاقصی به مناسبت عید موسوم به عرش یهودی قریب به یک هزار و پانصد شهرک‌نشین صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند.

در ادامه واکنش به گستاخی رژیم صهیونیستی در هتک حرمت قبله نخست مسلمانان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با تأکید بر اینکه این رژیم جنگ دینی به راه انداخته است، گفت که گروه‌های مقاومت آماده پاسخ به تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر هستند.

این جنبش همچنین گفت: تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به زائران مسیحی در خیابان‌های قدس در حین عزیمت آنها به کلیساهایشان و ریختن آب دهان به روی آنها نژادپرستی رژیم اشغالگر صهیونیستی و تحقیر ادیان و آزادی عبادت را نشان می‌دهد.

حماس ضمن محکوم کردن این رفتار پلید تاکید کرد: همه رفتارهای نژادپرستانه در قبال فرزندان ملت فلسطین اعم از مسیحیان و مسلمانان و مقدسات آنها در راستای تلاش کابینه فاشیست اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس است.

این جنبش از جامعه بین المللی خواست برای توقف تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن در حق ملت فلسطین و مقدسات آن وارد عمل شود حماس همچنین از کلیساهای جهان خواست رژیم فاشیست و نژادپرست اسرائیل را تحریم کنند.

الجزیره نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درخواست کلیساهای قدس برای تامین امنیت زائران خود در حین یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و بخش قدیم قدس را رد کرده است.

فراخوان برپایی نماز جمعه باشکوه در مسجدالاقصی

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی نیز با دعوت از فلسطینیان برای عزیمت به سمت مسجد الاقصی و آماده شدن برای اقامه باشکوه نماز جمعه در آنجا نسبت به خطرها درباره یهودی‌سازی قبله نخست مسلمانان هشدار داد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مسجد الاقصی در معرض خطر است، عزیمت به مسجد الاقصی از واجبات است و در صورتی که رژیم صهیونیستی مانع رسیدن به مسجد شود از پشت پست‌های ایست و بازرسی نماز را اقامه کنید.

شیخ صبری با بیان اینکه مسجدالاقصی شریف تر از این است که تسلیم فشار، مذاکره یا امتیازدهی قرار گیرد، گفت: مسجدالاقصی با حکم الهی گره خورده و کسانی که به آن تعرض کنند، متجاوزند.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده است، گفت: این نشان می‌دهد که اسرائیل هیچ حقی در مسجدالاقصی ندارد و همه این تلاش‌هایش برای بستن دهان معترضان صهیونیست است، اما این رژیم قادر به کنترل امنیت نیست، زیرا رژیمی سارق است.

تکرار تعرض به مسجدالاقصی لکه ننگی بر پیشانی کشورهای اسلامی

انجمن علمای یمن نیز سکوت رژیم‌های منتسب به کشورهای اسلامی و عربی در قبال یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

وی تأکید کرد: تکرار یورش‌ها و هتک حرمت مسجد الاقصی لکه ننگی بر پیشانی رژیم‌های به اصطلاح اسلامی و عربی است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست که در ایام عید موسوم به عید عرض به مسجدالاقصی هجوم آوردند به بیش از چهار هزار نفر می‌رسد.

بیش از ششصد شهرک‌نشین و افراط‌گرای صهیونیست از نخستین ساعات صبح امروز با پشتیبانی پلیس رژیم اشغالگر در پنجمین روز از ایام عید عرش یهودی به مسجد الاقصی هجوم بردند.

نظامیان اشغالگر با اعمال محدودیت‌های شدید برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی مانع ورود جوانان برای اقامه نماز صبح به مسجد شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز محورهای متعدد در بخش قدیمی قدس را مسدود کرده و صدها نفر از نیروهایش را به اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس و پیرامون آن گسیل کرده تا امنیت ورود هزاران شهرک‌نشین صهیونیست برای برپایی آداب تلمودی موسوم به نماز برکه الکهنه در منطقه دیوار البراق را تامین کند.

انتهای پیام
captcha