حضور بوستان قرآنی قطر در اکسپو 2023 دوحه
کد خبر: 4172313
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

حضور بوستان قرآنی قطر در اکسپو 2023 دوحه

بوستان قرآنی قطر از حضور فعال خود در نمایشگاه اکسپو 2023 باغبانی دوحه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرسال قطر، بوستان قرآنی قطر به عنوان بخشی از دانشگاه حمد بن خلیفه، در نمایشگاه اکسپو 2023 باغبانی دوحه شرکت می‌کند و پیام خود را در مورد حفظ محیط‌ زیست و گیاهان از طریق فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزشی و سرگرمی مختلف با هدف افزایش آگاهی عمومی ارائه می‌دهد.

دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت پارک در این رویداد با هدف ایجاد پل‌های ارتباطی بین تمدن‌ها، افزایش مسئولیت در قبال محیط‌زیست و دستیابی به یکپارچگی بین تلاش‌های حفاظت از گیاهان و دستاوردهای علمی مدرن، در راستای چشم‌انداز ملی قطر 2030 صورت می‌گیرد.

در همین زمینه، فاطمه صالح الخلیفی، مدیر بوستان قرآنی قطر گفت: شرکت ما در نمایشگاه باغبانی اکسپو 2023 دوحه فرصتی ارزشمند برای توجه جامعه به اهمیت حفظ گیاهان و همچنین توجه به این امر است که ارتباط را با میراث ارزشمند دینی خود که بر این موضوع تأکید دارد، تقویت و نقش محیط‌ زیست را در زندگی روزمره روشن کنیم.

وی افزود: مشارکت بوستان قرآنی در چنین رویدادی با هدف به نمایش گذاشتن تلاش‌های این بوستان از گونه‌های گیاهی ذکر شده در قرآن کریم و سنت نبوی و ایجاد فرصتی برای عموم مردم جهت آشنایی با این گونه‌ها خواهد بود. ضمن اینکه بوستان برنامه‌های سرگرمی آموزشی برای کودکان به منظور غنی‌سازی تجربه آنها از محیط‌ زیست را نیز در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha