رئیس بنیاد شهید در پشت صحنه «دست‌ ناپیدا» حضور یافت
کد خبر: 4171761
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

رئیس بنیاد شهید در پشت صحنه «دست‌ ناپیدا» حضور یافت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پشت صحنه فیلم «دست‌ ناپیدا» حضور یافت و از عوامل و دست اندرکاران این فیلم قدردانی کرد.

رئیس بنیاد شهید در پشت صحنه «دست‌های ناپیدا»به گزارش ایکنا از خوزستان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شب گذشته 5 شهریور در پشت صحنه فیلم «دست‌ ناپیدا» حضور یافت و ضمن قدردانی از عوامل و دست اندرکاران این فیلم گفت: بچه‌‌های جنگ در یک فضای اعتقادی و دلی دور هم جمع شده‌اند و کار فاخر در حوزه زنان در جنگ تحمیلی انجام می‌دهند. این فیلم برگرفته از کتاب «حوض خون» ساخته می‌شود. امیدواریم شاهد یک کار فاخر باشیم که در جشنواره بدرخشد.

وی گفت: در مدیریت جدید بنیاد، با توجه به وظیفه مبنایی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم و تأکید رهبر انقلاب درباره فضیلت کار درباره شهدا و فرهنگ دفاع مقدس روی موضوع نقش زنان تمرکز کرده‌ایم. حدود ده فیلم شروع شده است. موضوع این آثار از وقایع بعد از عاشورا (فیلم «رسم عاشقی») آغاز می‌شود تا دوران دفاع مقدس را دربرمی‌گیرد.  

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: نسل امروز ما جنگ را ندیده است. نیاز به روایت درست از اتفاقات جنگ است تا نشان دهیم چگونه مردم عادی؛ زن و مردم دوشادوش هم ایستادند و نگذاشتند دشمن موفق شود. این مقاومت، هر روزش را تبدیل به یک رویداد شگرف شده است. اگر چندصد سال سرمایه گذاری کنیم و پیوسته آن را روایت کنیم، هنوز نتوانسته‌ایم صحنه اصلی جنگ را نشان دهیم.

رئیس بنیاد شهید گفت: همه فکر می‌کنند جنگ تحمیلی مردانه است، در حالیکه نقش بانوان در صحنه‌های مختلف چه در امدادرسانی، چه در رختشویی، چه همراهی با رزمندگان و پشتیبانی آنها دربرگیرنده هزار داستان و روایت است. این فیلم با تمام عظمت خود یک گوشه کوچک از نقش بانوان در دفاع مقدس روایت می‌کند.

انسیه شاه حسینی نیز در این بازدید گفت: «دست ناپیدا» روایت زندگی زنانی است که زمان جنگ در کارون لباس می‌شستند. این فیلم روایتگر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین روی دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و آن‌ها را به جبهه می‌فرستد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که ساخت این فیلم را شروع کنید. مهمترین لوکیشن ما در حاشیه رودکارون و همان محل ستاد پشتیبانی کارون در زمان جنگ است. آنجا سوله‌هایی بوده که ما در حال بازسازی آن هستیم.

این کارگردان افزود: بازیگران این فیلم عمدتا از افراد منطقه هستند و تلاش می‌کنیم که بازیگران ترکیبی از بازیگران شناخته شده و غیرچهره باشند.

انتهای پیام
captcha