افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد
کد خبر: 4171534
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برپا شد.

آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه های علمیه خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی امروز پنجم مهرماه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در شبستان امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: طلاب از همان سال اول ورود به حوزه علمیه باید مواردی از قبیل علم آموزی و وجود ذخیره علمی فراوان و تذهیب و تزکیه نفس را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه سطح علمی و دانش جامعه ارتقاء یافته و شبهات ایجادشده در امور مختلف سنگین و سخت است، گفت: طلاب ذخیره علمی فراوان داشته باشند تا بتوانند با پاسخگویی به موقع و متناسب در موضوعات مختلف در جامعه حاضر شوند.

وی با تاکید بر لزوم تمرین تذهیب و تزکیه نفس، تصریح کرد: طلاب این مهم را بیش از پیش مورد توجه قراردهند تا هنگامی که هواهای نفسانی و مسائل مربوط به منافع و مقام به میان می‌آید، زمین نخورند، زیرا عالم فاسد عالم را فاسد می‌کند و عالم مصلح جهان را اصلاح خواهد کرد.

وی خطاب به طلاب سطح چهار و پنج، عنوان کرد: باید با ورود به این سطوح وارد مباحث تبلیغی هم شوید، لازم نیست مسئولیت عهده دارشوید اما باید راه‌های تبلیغ را فرا گیرید و منتظر نمانید که امور مساجد و سازمان اقامه نماز و تبلیغات اسلامی درخواست همکاری اعلام کنند بلکه خودتان با استفاده از ظرفیت مسجد محله به تبلیغ بپردازید.

‌وی با بیان‌ اینکه طلاب در همین آغاز سال تحصیلی برای خود برنامه ریزی داشته باشند تا در علم آموزی به نتایج بهتر برسند، افزود: بررسی کنید طی سال گذشته چه مشکلاتی در آموزش و دروس خود داشتید سعی خود را بر این بگذارید تا نقاط ضعف را برطرف کنید و سال جدید را متفاوت‌تر از سال گذشته آغاز کنید.

وی با بیان اینکه امروزه در همه شهرها زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های علمیه فراهم بوده و کم کاری و توجیح طلاب پذیرفته نیست، یادآورشد: مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه برنامه ریزی لازم را دارند اما برنامه ریزی فردی هم باید از سوی خود افراد انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی بر حفظ حرمت اساتید و کادر آموزشی از سوی طلاب نیز تاکید کرد.

علی گوهری، مدیرحوزه علمیه خراسان‌شمالی نیز در این آیین اظهارکرد: در سال تحصیلی جدید برای ۸۵۵ طلبه برادر و ۶۴۹ طلبه خواهر در سطوح مختلف از مقدماتی تاسطح چهار و خارج در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۷۰۰ طلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه استان در مباحث علم آموزی و آموزش و امور اداری فعالیت دارند، تصریح کرد: امیدواریم طلاب هر چه بیشتر به منظور کسب علم، تقوا و تهذیب تلاش کنند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: روحانیون و طلاب در این دوران طلایی بیش از سه هزار ۸۹۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامب کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس و حضور و مشارکت طلاب در آن‌ها، ادامه داد: عملیات کربلای ۵ افتخاری برای جامعه روحانیت بوده که در این مهم روحانیت بسیاری به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه روحانیت پایبنده به آموخته‌های دینی بوده و در جامعه نیز تبلیغ می‌کنند، یادآورشد: عمامه‌های طلاب کفن آنان است زیرا هنوز هم شاهد شهادت نیروهایی از این جنس در راه تبلیغ، احیا و ترویج دین اسلام هستیم.

انتهای پیام
captcha